اونس طلا2338.27
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

شکی بزرگ در بازار طلا

قیمت طلا از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون که 20 روز از آن می گذرد همچنان در محدوده مثبت قرار دارد. طلا در ماه آوریل تاکنون بیش از 1.2 درصد افزایش قیمت داشته است.

به گزارش سایت طلا، پس از اینکه روز سه شنبه قیمت طلا پس از افت قیمت قابل توجه مجددا توانسته بود به بالای مرز 2 هزار دلار بازگردد، مجددا در روز چهارشنبه قیمت کاهشی شد و قیمت هر اونس از این فلز ارزشمند به زیر این مرز حساس قیمتی بازگشت.

اما قیمت طلا امروز پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح بیش از دو هفته اخیر اکنون در محدوده کانال 2000 دلاری داد و ستد می شود و این در حالی است که سرمایه‌گذاران با احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره بانک‌های مرکزی برای مهار فشارهای تورمی مقابله می‌کردند.

به گزارش سایت طلا، بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار افزایش 1999 دلار رسید.

در حال حاضر بازارها شانس افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را بیشتر از 85 درصد پیش بینی می کنند و به نظر بازارها روی این اتفاق اجماع نظر دارند. در حال حاضر شک بزرگ بازارها درباره جلسه بعدی فدرال رزو است و این سوال که آیا در جلسات بعدی افزایش نرخ بهره متوقف خواهد شد یا نه.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت که با توجه به قیمت طلا که روز گذشته به ۱۹۸۰ دلار رسید، سرمایه‌گذاران قیمت‌ها را سریع به سطح حمایت کلیدی برگرداندند. جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که تورم هنوز در سطوح مسئله‌آفرین است و فدرال‌رزرو برای کاهش آن اقدام خواهد کرد.

رویدادی مهم برای سرمایه گذاران طلا

افزایش نرخ‌ها جذابیت طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد زیرا هزینه فرصت این فلز را افزایش خواهد داد. اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز اظهار کردند که فدرال رزرو در ماه مه افزایش نهایی نرخ بهره را ۲۵ واحد ارائه خواهد کرد و سپس نرخ بهره را تا پایان سال ۲۰۲۳ ثابت نگه خواهد داشت.

تورم قیمت مصرف‌کننده بریتانیا در ماه مارس در محدوده دو رقمی باقی ماند، در حالی که تورم منطقه یورو در ماه گذشته کاهش یافت.

شاخص دلار ثابت بود و دلار قوی‌تر، هزینه طلا را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند، افزایش می دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۵.۱۲ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۸۵ دلار و ۸۱ سنت رسید و پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۶۰۷ دلار و ۴۹ سنت رسید.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد