اونس طلا2337.71
مظنه14,911,000
18 گرم3,442,200
ارزش سکه33,594,483
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

۱۲ نشانه عزت نفس پایین؛ که نمی دانستید

عزت نفس پایین هیچ ارتباطی با فروتنی یا تواضع ندارد و می تواند بر شادی ما تأثیر بگذارد.

عزت نفس پایین هیچ ارتباطی با فروتنی یا تواضع ندارد و می تواند بر شادی ما تأثیر بگذارد. افراد دارای عزت نفس بالا ، به آنچه دیگران در مورد آنها فکر می کنند، اهمیت نمی دهند و کار خودشان را می کنند، اما کسانی که عزت نفس پایینی دارند، به خودشان احترام نمی گذارند و نظرات دیگران می تواند بر احساس آنها تأثیر بگذارد.

ما در سایت طلا، ۱۲ نشانه عزت نفس پایین را برایتان آوردیم.

۱.احساس اضطراب یا افسردگی

وقتی فردی را که هر روز با او زندگی می کنید ، دوست ندارید یا او را تایید نمی کنید، ابتلا به اضطراب و افسردگی بسیار طبیعی است.

۲. انتقاد شدید از خود

نارضایتی از خودتان منجر به اغراق در بزرگی اشتباهات یا رفتارهایتان می شود. شما قادر به بخشیدن خود نیستید.

۳. حساسیت مفرط به انتقاد

شما همیشه احساس می‌کنید که مورد انتقاد قرار گرفته‌اید و گوش خودتان را به روی انتقاد سازنده می‌بندید. این منجر به کاهش رشد و پیشرفت فردی شما می شود.

۴. ناتوانی در پذیرش تعارف

شما نه تنها نمی توانید انتقاد را بپذیرید، بلکه تعریف و تمجید را هم نمی توانید بپذیرید. وقتی خودتان را دوست ندارید، ممکن است فکر کنید هرکسی که از شما تعریف می‌کند یا دروغ می‌گوید یا از شما چیزی می خواهد.

۵. بلاتکلیفی مزمن

ترس از اشتباه، منجر به انفعال می شود. شما برای رسیدن به اهدافتان تلاش نمی کنید زیرا می ترسید شکست بخورید.

۶. عدم اعتماد به نفس

شما خودتان را دوست ندارید و به احتمال زیاد به نظرات و احساسات خودتان اهمیت نمی دهید. شما به خودتان اعتماد ندارید و هیچ تلاشی برای رسیدن به رویاهایتان نمی کنید.

۷. کمال گرایی

این با عدم تصمیم گیری مزمن همراه است، زیرا هر دو ریشه در ترس از اشتباه کردن دارند و پذیرفته نمی شوند. کمال گرایی منجر به ناامیدی دائمی می شود.

۸. غفلت از خود

این طبیعت انسان است که از آنچه دوست دارد، مراقبت کند و آن چیزی را که دوست ندارد، نادیده بگیرد. الگوهای مراقبت از خود - تغذیه، خواب، ورزش، تعاملات اجتماعی - همگی بازتابی از عزت نفس شما هستند.

۹.اختلالات خوردن

اگر در آینه نگاه می کنید و آنچه را که می بینید دوست ندارید یعنی از فرم بدنتان راضی نیستید. اما آیا کاری برای حل این اختلال خوردن کردید؟

۱۰. اعتیاد

وقتی درد و مشکلات زندگی بیش از حد دردناک است و نمی توان آن را تحمل کرد، برای تسکین درد به اعتیاد پناه می آوریم. اعتیاد، ابتدا خودش را مثل یک دوست نشان می دهد، اما به سرعت به یک دشمن سرسخت تبدیل می شود. فرد معتاد ، اعتماد به نفس یا اراده ای برای مقابله با آن ندارد، بنابراین اعتیاد بیشتر می شود.

۱۱. ناتوانی در استقامت و غلبه بر موانع

اگر عزت نفس پایینی دارید، چالش ها فقط چالش نیستند ، آنها منبعی برای ترس و فرصتی برای شکست هستند.

۱۲. نا امیدی

از میان تمام مضرات عزت نفس پایین، هیچ کدام به اندازه ناامیدی ویرانگر نیست. عزت نفس پایین باعث منفی شدن نگرش و ناتوانی در لذت بردن از زندگی می شود.

عزت نفس سالم محصول جانبی زندگی سالم است. و این به این معنی است که یک انتخاب است و امکان پذیر است . اگر خودتان را باور کنید، قدم بزرگی برداشته‌اید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد