اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اولین عمل رباتیک ریه با استفاده از آندوسکوپی انجام شد

یک بیمارستان اسپانیایی پیوند ریه را با استفاده از یک تکنیک پیشگام با یک ربات و یک مسیر دسترسی جدید انجام داد.

یک بیمارستان اسپانیایی پیوند ریه را با استفاده از یک تکنیک پیشگام با یک ربات و یک مسیر دسترسی جدید انجام داد. در این روش بیمار دیگر نیازی به جدا کردن دنده‌ها و باز کردن قفسه سینه ندارد.

جراحان بیمارستان Vall d'Hebron در بارسلونا؛ از یک ربات چهار دستی به نام داوینچی استفاده کردند تا بخش کوچکی از پوست، چربی و عضله بیمار را برش دهند تا ریه آسیب دیده را خارج کنند و یک برش ریه را از طریق یک برش هشت سانتی متری در قسمت پایین قفسه سینه، درست بالای دیافراگم. وارد بدن بیمار کردند. آنها گفتند که این روش جدید درد کمتری دارد، زیرا زخم به راحتی بسته می شود و نسبت به روش سنتی که نیاز به برش ۳۰ سانتی متری و دوره نقاهت بعد از عمل دارد، ایمن تر است.

آلبرت ژورگی، رئیس بخش جراحی قفسه سینه و پیوند ریه در این بیمارستان گفت: ما معتقدیم که این تکنیکی است که کیفیت زندگی بیماران و دوره نقاهت را بهبود می بخشد و درد را کاهش می دهد. ما امیدواریم که مراکز بیشتری از این تکنیک استفاده کنند. این روش پیشگام که تاکنون فقط برای درمان سرطان ریه استفاده می‌شده است، بر روی خاویر، مرد ۶۵ ساله‌ای که به دلیل فیبروز ریوی نیاز به پیوند ریه داشت، انجام شد.

اولین پیوند ریه کاملاً رباتیک در جهان بر روی این مرد، کاملا موفق بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد