اونس طلا2212.79
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چگونه از مسمومیت ناشی از برنج مانده جلوگیری کنیم؟

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این‌که برنج پخته بیرون از یخچال به دلیل رطوبت فراوان شرایط بسیار مناسبی برای رشد باکتری دارد، گفت: در صورت نگهداری در دمای بالای پنج درجه، برنج خیلی زود خراب می‌شود.

به گزارش سایت طلا ،‌ دکتر گلبن سهراب گفت: برنج خام می‌تواند حاوی اسپورهای باکتری به اسم Bacillus Cereus باشد، وقتی برنج را می‌پزیم این اسپورها زنده می‌مانند و در دمای اتاق تبدیل با باکتری می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که این باکتری‌ها در دمای ۳۰ درجه سانتیگراد در عرض ۲۰ دقیقه دو برابر می‌شوند، ادامه داد: در نهایت سمی تولید می‌شود که پس از مصرف برنج مانده فرد دچار اسهال و استفراغ شدید می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به این‌که معمولا علامت‌های مسمومیت بین ۳۰ دقیقه تا شش ساعت بعد از خوردن برنج آلوده دیده می‌شود، تصریح کرد: این مسمومیت غذایی را fried rice syndrome هم می‌گویند که معمولا پس از ۲۴ ساعت برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری ازمسمومیت با برنج، باید پرنج پخته شده در کمتر از دو ساعت به یخچال با دمای کمتراز پنج درجه سانتی‌گراد منتقل شود.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وی به نقل از پژوهش‌هایی که در فدراسیون برنج آمریکا (rice federation usa) انجام شده اشاره و تاکید کرد: برنج پخته شده را می‌توان برای سه تا چهار روز در یخچال نگهداری کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد