اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رکورد جدید قیمت طلا نزدیک است

تحلیلگران عقیده دارند روند افزایش قیمت طلا ادامه خواهد داشت و در هفته‌های آینده یک رکورد جدید ثبت می‌کند.

روز دوشنبه در حالی بازارهای جهانی بازگشایی شد که طلا در این روز به زیر مرزهایی که هفته پیش فتح کرده بودند بازگشت.

قیمت طلا روز گذشته نوسانات اندکی را تجربه کرد. با این حال با توجه موضع‌گیری تند مقامات فدرال رزرو در مورد مسیر افزایش نرخ بهره این نوسان وارد روند نزولی شد.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا تحت فشار افزایش ارزش دلار و بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، در روز دوشنبه به زیر 2000 دلار نیز سقوط کرد. این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر پایان روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هستند و امیدوارند این سیاست در ماه مه پایان یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار کاهش به 2001 دلار رسید.

بالا رفتن ارزش دلار و افزایش نرخ سود اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا طلا را تحت فشار قرار داده است. شاخص دلار 0.6 درصد افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است. اما تحلیلگران عقیده دارند روند افزایش قیمت طلا ادامه خواهد داشت و در هفته‌های آینده یک رکورد جدید ثبت می‌کند.

بیشتر بخوانید

خبری مهم برای سرمایه گذاران طلا

بالا رفتن ارزش دلار قیمت طلا را 2 درصد در روز جمعه پایین آورد. مقامات فدرال رزرو آمریکا از احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره در ماه آینده خبر داده‌اند. از طرف دیگر، اطلاعات اقتصادی آمریکا حاکی از کند شدن روند رشد اقتصاد این کشور است که نشان می‌دهد این آخرین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکاست.

بسیاری از تحلیلگران محدوده 1980 تا 2000 دلار را برای طلا پیش‌بینی می‌کنند.

قیمت نقره امروز با 0.15 درصد افزایش به 25 دلار و 13 سنت رسید و پلاتین با 0.19 درصد افزایش 1054 دلار 9 سنت معامله می‌شود.

کریستوفر وونگ، استراتژیست OCBC FX گفت که طلا می‌تواند در محدوده ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۰ دلار تثبیت شود.

قیمت طلا در روز دوشنبه به پایین‌ترین حد خود در نزدیک به دو هفته گذشته رسید و این پس از آن بود که داده‌ها نشان داد که فعالیت‌های تولیدی در ایالت نیویورک برای اولین‌بار در پنج ماه گذشته افزایش یافته و باعث افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مه و افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا و دلار شد.

رشد اقتصادی چین در سه ماهه اول با رشد ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. همچنین، شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد پایین‌تر بود و شمش را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد