اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر این نشانه ها را دارید یعنی والدین خوبی هستید

همه والدین سعی می کنند برای فرزندانشان بهترین باشند و کاری را انجام دهند که فکر می کنند درست است.

همه والدین سعی می کنند برای فرزندانشان بهترین باشند. برخی سختگیر هستند، برخی نه، اما همه آنها کاری را انجام می دهند که فکر می کنند درست است. اما متاسفانه بعضی از والدین فراموش می کنند که واقعاً مهمترین چیز برای فرزندانشان چیست.

ما در سایت طلا، نشانه‌های کلیدی را جمع‌آوری کرده‌ایم که نشان می‌دهد شما پدر و مادر بسیار خوبی هستید.

۱. فرزندتان مشکلات خودش را با شما در میان می گذارد.

وقتی پسر یا دخترتان از موفقیت ها و دستاوردهای خودش به شما می گوید بسیار عالی است. اما ابراز ناراحتی و بیان مشکلات بسیار مهمتر از ابراز خوشحالی است. اگر فرزندتان مشکلاتش را با شما مطرح می کند یعنی می داند که از او حمایت می کنید و به حرف هایش گوش می دهید.

۲. شما برای گرفتن نمرات خوب او را تحت فشار نمی گذارید

اگر فرزندتان در مدرسه نمره بدی بگیرد، از گفتن این موضوع نمی ترسد. کودکان ترسو اغلب نمرات خودشان را پنهان می کنند تا والدینشان متوجه نشوند و آنها را تنبیه نکند. والدین خوب به فرزندشان توضیح می دهند که یادگیری مهم تر از نمره است.

۳. به حریم شخصی یکدیگر احترام می گذارید .

بسیاری از والدین می گویند که بچه ها باید قبل از ورود به اتاق در بزنند. اما خودشان از این قانون پیروی نمی کنند. قوانین در خانواده باید برای همه یکسان باشد. به حریم شخصی فرزندتان احترام بگذارید تا آنها نیز همین کار را انجام دهند.

۴. از فرزندتان انتقاد نمی کنید.

والدین خوب از فرزندان خود انتقاد نمی کنند و آنها را احمق، چاق یا تنبل خطاب نمی کنند. این کلمات و برچسب ها، اعتماد به نفس کودکان را برای مدت طولانی یا حتی برای همیشه، تضعیف می کند. به کلماتی که استفاده می کنید دقت کنید و به فرزند خودتان توهین نکنید.

۵. اشتباهات خود را می پذیرید و عذرخواهی می کنید.

همه اشتباه می کنند. اما اکثر والدین فراموش می کنند که باید به آنها نشان دهند که چگونه عذرخواهی کنند. اگر متوجه شدید که بیش از حد واکنش نشان داده اید و اشتباه کردید، از عذرخواهی از فرزندتان خجالت نکشید. کسی که می تواند ضعف ها و اشتباهات خودش را بپذیرد، بالغ و قوی است.

۶. علایق خود را به فرزندتان تحمیل نمی کنید.

بچه ها باید کارهایی را انجام دهند که دوست دارند، نه کارهایی که شما دوست دارید. خیلی خوب است اگر پدری فوتبال بازی می کند و پسرش هم آن را دوست دارد. اما ممکن است فرزند شما عاشق موسیقی یا رقص باشد. یاد بگیرید که به استعدادهای فرزندانتان توجه کنید و رویاهایتان را به آنها تحمیل نکنید. والدین خوب کودکانشان را تشویق می کنند تا رشد کنند و به آنها کمک می کنند تا شاد باشند و آنچه را که دوست دارند انجام می دهند.

۷. به سخنان فرزندتان اعتماد دارید.

به عنوان مثال: معلم به شما می گوید که فرزندتان در مدرسه با دیگران بدرفتاری کرده است. یک والدین عصبانی سعی نمی کنند جزئیاتی را بپرسند و سریع تقصیر را گردن بچه می اندازند. اما قبل از فریاد زدن، بهتر است از کودک بپرسید که ماجرا از چه قرار بوده است.شاید اصلاً تقصیر فرزند شما نباشد و او در واقع برای مقابله با این وضعیت به کمک شما نیاز داشته باشد.

به نظر شما مهمترین چیزهایی که شادی را در خانواده تضمین می کند چیست؟ آیا شما هم قوانین سخت گیرانه دارید؟

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد