اونس طلا2335.04
مظنه14,866,000
18 گرم3,431,800
ارزش سکه33,493,098
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

این ۱۲ واقعیت باورنکردنی جهان، شما را شگفت زده می کند

دانشمندان سالانه مطالعات زیادی انجام می دهند و به نتایج عجیب و غیرمنتظره ای پی می برند.

دانشمندان سالانه مطالعات زیادی انجام می دهند و به نتایج عجیب و غیرمنتظره ای پی می برند. به عنوان مثال، آیا می‌دانستید که هر چه ریش مرد پرپشت‌تر باشد و هر چه بلند‌تر باشد، احتمال کچل شدن او بیشتر می‌شود؟

ما در سایت طلا، ۱۲ واقعیت جالب جهان را برایتان جمع آوری کرده ایم .

۱. آکنه روند پیری را کند می کند.

محققان بریتانیایی ثابت کردند که سلول‌های پوستی افرادی که از آکنه رنج می‌برند مکانیسم دفاعی داخلی در برابر پیری دارند. در نتیجه، این افراد پس از بالا رفتن سنشان نسبت به کسانی که مشکل آکنه ندارند، جوان تر به نظر می رسند.

۲.گریه با لهجه

یک نوزاد صدای مادرش را در حالی که هنوز در رحم است می شنود. وقتی کودک گریه می کند، می تواند لحنی شبیه صدای مادرش را تقلید کند.

۳. ریش شما را تهدید می کند که شما را کچل می کند.

تحقیقات نشان داده است که هر چه ریش مرد پرپشت‌تر باشد و ریش بلند‌تری داشته باشد، احتمال کچل شدن او بیشتر می‌شود.

۴. سوسک ها می توانند گاز بگیرند.

در بیشتر موارد، سوسک‌ها وقتی غذا می خورند، افراد را گاز نمی‌گیرند. اما گاهی نیش آنها می تواند منجر به تحریک و ورم شود.

۵. گربه ها سیستم جهت یابی خاص خود را دارند.

مطالعات نشان داده که سلول های مغز گربه به میدان مغناطیسی زمین بسیار حساس است. ذهن آنها مانند قطب نما عمل می کند. به همین دلیل است که هر کجا که باشند، می‌توانند به راحتی راه خانه را پیدا کنند.

۶. شیر مادر می تواند ترکیب آن را تغییر دهد.

هنگامی که کودک بیمار می شود، شیر مادر تغییرمی کند. محققان می گویند زمانی که کودک بیمار است، بزاق او سیگنالی را در مورد بیماری به بدن مادر منتقل می کند. در نتیجه، بدن مادر شیر بیشتری با آنتی بادی های خاص تولید می کند.

۷. آسیب شناسی طنز

گاهی اوقات آسیب به نواحی خاصی از مغز انسان می تواند منجر به شوخی طبعی بیش از حد شود و این یک بیماری عصبی محسوب می شود. در این مورد، شوخ طبع بودن، یک بیماری است.

۸. برف با طعم هندوانه در طبیعت وجود دارد.

در مناطق خاصی مانند کوه های سیرا نوادا در کالیفرنیا، می توانید برف هندوانه را ببینید. رنگ این برف صورتی است و طعم و بویی شبیه یک هندوانه واقعی دارد. این پدیده، بخاطر وجود جلبک دریایی Chlamydomonas nivalis) ) که حاوی رنگدانه‌ای قرمز رنگ به نام آستاگزانتین است، اتفاق می افتد.

۹. تنها ۲۲٪ افراد می توانند گوش های خود را حرکت دهند.

به طور دقیق، تنها ۲۲ درصد از جمعیت کل جهان می توانند هر گوش را به طور جداگانه حرکت دهند و تنها ۱۸ درصد می توانند آنها را به طور همزمان حرکت دهند.

۱۰. افراد همیشه ناراضی، عمر طولانی تری دارند.

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که همیشه از زندگی خود شکایت می‌کنند و هیچوقت راضی نیستند، به طور کلی بیشتر از افرادی که از زندگی رضایت دارند، عمر می‌کنند.

۱۱.کلم قرمز هنگام پخت، می تواند تغییر رنگ دهد.

رنگ کلم قرمز می تواند در طول فرآیند پخت تغییر کند. به عنوان مثال، در آب اسیدی، کلم قرمز صورتی باقی می ماند. در آب خنثی به رنگ بنفش و در آب قلیایی می تواند به رنگ زمردی تبدیل شود.

۱۲. قلب عاشقان همزمان می تپد.

وقتی فردی عاشق است، ضربان قلب او همزمان با ریتم قلب شریک زندگی‌اش می‌زند. این مطالعه نشان داد که یک زن به طور ناخودآگاه سعی می کند ضربان قلب و ریتم تنفس خود را با همسرش مطابقت دهد. افراد به طور شهودی یاد می گیرند که به خاطر یک پیوند قوی تر از ضربان قلب همسر خود تقلید کنند.

آیا از این حقایق شگفت زده شدید؟

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد