اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کشف یک کوزه باستانی با نشانه‌هایی از حکومت حضرت سلیمان و ملکه سبا + تصویر

یک کوزه باستانی در اسرائیل کشف شده است که اطلاعات جالبی از روابط میان حکومت حضرت سلیمان و ملکه سبا ارائه می‌دهد. نوشته‌های این کوزه حتی به‌روابط ژئوپلیتیک اشاره می‌کند.

به گزارش سایت طلا، یک کوزه باستانی در اسرائیل کشف شده است که اطلاعات جالبی از روابط میان حکومت حضرت سلیمان و ملکه سبا ارائه می‌دهد. نوشته‌های این کوزه حتی به‌روابط ژئوپلیتیک اشاره می‌کند.

برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ بود که یک کوزه باستانی متعلق به‌دوران حضرت سلیمان کشف شد. روی این کوزه نوشته‌‌های خاصی بود؛ اما باستان شناسان تنها موفق به تشخیص ۷ حرف از آنها شده بودند. هرچند که حالا اسرار این کوزه برملا شده است.

در طول ده سال گذشته بیش از ده پژوهشگر مختلف اقدام به رمزگشایی از این کوزه کردند و هرکدام نیز به نتیجه متفاوتی رسیدند. البته همه آنها روی این موضوع که این حروف به‌زبان کنعانی هستند، اتفاق نظر داشتند. حالا مشخص شده است که نوشته‌‌ها به زبان باستانی عربی جنوبی هستند. در واقع آنها به جنوب غربی شبه‌جزیره عربستان (یمن کنونی) یعنی جایی که ملکه سبا با اقتدار حکمرانی می‌کرد، تعلق دارند.

کوزه باستانی حکومت سلیمان

بررسی‌های بیشتر کوزه باستانی نشان داد که اسرائیل تحت حکومت حضرت سلیمان با سرزمین سبا ارتباطات فرهنگی و تجاری گسترده‌ای داشته است. تولید و تجارت بخور و گیاهان معطر در قرن دهم پیش از میلاد به سرزمین سبا کمک می‌کرد رشد کند. آنها روابط گسترده‌ای با سرزمین یهودیان برقرار کرده بودند و بخش زیادی از محصولات خود را به آنجا صادر می‌کردند.

همین نیز باعث شده بود که سبا شبکه‌های آبیاری گسترده‌‌ای را برای پیشبرد این تجارت ایجاد کند. همچنین روی کوزه باستانی نوشته شده است که سرزمین سبا نماینده ویژه‌ای در حکومت سلیمان داشته است تا هم امور تجاری را سامان دهد و هم در مورد مسائل ژئوپلیتیک رایزنی کند. پیشتر در منابع مذهبی یهودیان نیز گفته شده بود که سلیمان شبکه‌ای از مسیرها را در بیابان‌های منتهی به اسرائیل (مخصوصا صحرای نگب) ساخته بود تا کاروان‌های شتر سبا بتوانند گیاهان معطر خود را از طریق آنها بیاورند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد