اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فوری؛ انفجار مهیب در محل سخنرانی نخست وزیر ژاپن + ویدیو

«فومیو کیشیدا» - نخست‌وزیر ژاپن - پس از شنیده شدن صدای انفجار در محلی که قصد سخنرانی داشت، به محلی امن منتقل شده است. در این حادثه که امروز شنبه در شهر «واکایاما» رخ داد، به نظر می‌رسد که فردی یک بمب دودزا به سوی نخست‌وزیر ژاپن پرتاب کرده است

«فومیو کیشیدا» - نخست‌وزیر ژاپن - پس از شنیده شدن صدای انفجار در محلی که قصد سخنرانی داشت، به محلی امن منتقل شده است. در این حادثه که امروز شنبه (۲۶ فروردین) در شهر «واکایاما» رخ داد، به نظر می‌رسد که فردی یک بمب دودزا به سوی نخست‌وزیر ژاپن پرتاب کرده است. آقای کیشیدا آسیبی ندیده و در ویدیوهای منتشر شده، پلیس در حال دستگیری عامل این حادثه است. حملات خشونت‌آمیز در ژاپن بسیار نادر است، اما پس از ترور «شینزو آبه» نخست‌وزیر سابق ژاپن، نگرانی‌ها درباره امنیت سیاستمداران ژاپنی افزایش یافته است.شینزو آبه در جولای ۲۰۲۲ هنگام سخنرانی در شهر «نارا»، از پشت هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت.

به گزارش سایت طلا،براساس گزارش رادیو ژاپن، این حادثه در ساعت ۳۰: ۱۱ دقیقه صبح امروز به وقت ژاپن و ۳۰: ۲ دقیقه به وقت جهانی رخ داد.

این انفجار بعد از پایان بازدید فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن از آب‌های ماهیگیری سایکاساکی در واکایاما در حالیکه آماده سخنرانی علنی می‌شد، رخ داد.

این رادیو گزارش داد قبل از شروع سخنرانی نخست‌وزیر صدای انفجار مهیبی که دور از محل سخنرانی نبود، شنیده شد.

به گزارش این رسانه، فردی پس از این حادثه بازداشت شد و نخست‌وزیر آسیبی ندیده است.

در عین حال خبرگزاری کیودو گزارش داد، بمبی دودزا به سمت نخست‌وزیر پرتاب شد.

طبق گزارش خبرگزاری کیودو،‌ کیشیدا سخنرانی خود را در واکایاما لغو کرد و به مقر پلیس واکایاما منتقل شد.

رادیو ژاپن نیز تصاویری از حضور نیروهای امنیتی و پلیس که فردی را بازداشت کرده‌اند و جمعیت در این مکان حضور دارد،‌ منتشر کردند.

ژاپن پس از ترور شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق این کشور تدابیر امنیتی را تشدید کرده است. او نیز در حین سخنرانی در رویدادی انتخاباتی در ژوئیه ۲۰۲۲ مورد تیراندازی قرار گرفت و ترور شد.

این حادثه در حالی رخ داده که ژاپن میزبان برنامه‌های وزارتی گروه هفت در سابوروی شمالی و شهر کارویزاو در ناگانو و قبل از نشست رهبران این گروه در ماه مه در هیروشیماست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد