اونس طلا2372.28
مظنه16,316,000
18 گرم3,766,500
ارزش سکه36,759,948
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

بیانیه کره‌جنوبی، آمریکا و ژاپن درباره منظم سازی رزمایش‌ها برای مقابله با کره‌شمالی

مقام‌های ارشد امنیتی از سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که منظم کردن رزمایش‌ها را برای بازدارندگی و واکنش به تهدیدهای موشکی کره شمالی مورد بحث قرار داده‌اند.

به گزارش سایت طلا ، اوایل امروز (شنبه) آژانس خبری مرکزی کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبری این کشور نخستین آزمایش موشک بالستیک با سوخت جامد نوع جدید "هوآسونگفو-۱۸" را نظارت کرده است.

مقام‌های ارشد امنیتی سئول، واشنگتن و توکیو پس از مذاکرات دفاعی سه جانبه که روز جمعه در واشنگتن انجام شد، در بیانیه خود آورده‌اند: سه طرف درباره منظم سازی رزمایش‌های دفاع موشکی و رزمایش‌های ضد زیردریایی به منظور بازدارندگی و واکنش به تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی صحبت کردند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: مقام‌های مذکور در عین حال راه‌هایی را برای از سرگیری رزمایش‌های سه جانبه از جمله مانورهای ضد دزدی دریایی را با هدف حفظ صلح و ثبات در منطقه با یک رویکرد موثرتر مورد گفت‌وگو قرار دادند.

این بیانیه مشترک توسط "الی راتنر"، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی هند-پاسیفیک، "ماسودا کازو"، دبیرکل سیاست دفاعی ژاپن و "هئو تائه-کئن"، معاون وزیر دفاع در امور سیاستگذاری دفاع ملی کره جنوبی منتشر شده است.

گزارش شده که نیروهای هوایی کره جنوبی و آمریکا رزمایش‌هایی را با حضور بمب افکن استراتژیک B-۵۲H با قابلیت حمل کلاهک اتمی پس از آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای پیونگ یانگ انجام دادند.

این موشک به سمت دریای ژاپن پرتاب شد و حدود ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل) پرواز کرد و روز پنج‌شنبه در خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمد. این پرتاب باعث شد تا مقام‌های ژاپنی دستور تخلیه ساکنان جزیره هوکایدو را صادر کنند که طبق گزارش‌ها به توقف موقت قطارهای پرسرعت و حمل‌ونقل جاده‌ای در شمال ژاپن منجر شد.

پرتاب روز پنج‌شنبه در بحبوحه توقف ارتباطات برون مرزی بین دو کره انجام شد که از ۷ آوریل آغاز شده است. این شلیک جدید، نهمین پرتاب موشک کره شمالی در سال جاری بود. در سال ۲۰۲۲ پیونگ یانگ ۳۷ موشک بالستیک پرتاب کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد