اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ماکرون طرحش را به کرسی نشاند

با امضای قانون اصلاحات بازنشستگی توسط رئیس جمهور فرانسه، این طرح رسما تصویب شد.

به گزارش سایت طلا،منابع فرانسوی امروز شنبه اعلام کردند امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه قانون اصلاحات بازنشستگی را امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس (فرانسه)، طرح اصلاحات بازنشستگی، پیش از آنکه به تصویب رئیس جمهور برسد به تأیید شورای قانون اساسی رسید.

پس از آنکه شورای قانون اساسی این طرح را تأیید کرد، اتحادیه مادر (بین اتحادیه‌ها) رسما از رئیس جمهور خواسته بود «این قانون را تصویب نکند». با تصویب این پیش نویس، این درخواست بی جواب ماند.

شورای قانون اساسی فرانسه جمعه با طرح اصلاحات بازنشستگی موافقت کرد، اما با شش بند این اصلاحات که از نظر آن ضروری تلقی نمی‌شد، مخالفت کرد.

این شورا همچنین درخواست مخالفان برای برگزاری همه‌پرسی در مورد قانون بازنشستگی را رد کرد.

تنش‌های سیاسی و اجتماعی در ۱۶ مارس زمانی که رئیس جمهور امانوئل ماکرون و نخست وزیر الیزابت بورن تصمیم گرفتند از اختیارات ویژه قانون اساسی برای اجرای طرح بدون تصویب پارلمان استفاده کنند، افزایش یافت.

هنگامی که اعتراضات پس از آن تصمیم به خشونت تبدیل شد، پلیس متهم به دستگیری‌های خودسرانه و استفاده خشونت بار از زور شد. میزان خشونت پلیس فرانسه به قدری زیاد بود که شورای اروپا به آن اعتراض کرده و خواستار ملایمت با معترضان شد. حتی روز گذشته طی سخنرانی مکرون در هلند چندین معترض به نوع خشونت پلیس با شهروندان فرانسه سخنرانی رئیس‌جمهور این کشور را قطع کرده و مکرون را «رئیس‌جمهور خشونت و ریا» خواندند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد