اونس طلا2342.53
مظنه14,746,000
18 گرم3,404,100
ارزش سکه33,222,738
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم23,500,000
ربع14,500,000

گروه هفت به دنبال ارزیابی استراتژی‌های خود در غرب آسیا پس از توافق ایران و عربستان

خبرگزاری رویترز می‌گوید در واکنش به افزایش روابط کشور‌های غرب آسیا با یکدیگر، گروه هفت برای جلوگیری از کاهش نفوذ خود تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش سایت طلا ،خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک می‌گوید در حالی که تغییرات استراتژیک جدید در غرب آسیا، قدرت‌های غربی را دور می‌زند و آن‌ها برای نفوذ مجدد در منطقه تلاش می‌کنند، وزرای خارجه کشور‌های گروه هفت از مذاکرات هفته آینده در ژاپن برای ارزیابی استراتژی خود در غرب آسیا استفاده خواهند کرد.

رویترز در ادامه گزارش می‌دهد آمریکا و متحدان اروپایی اصلی آن پس از توافق ایران و عربستان برای احیای روابط دیپلماتیک غافلگیر شدند. از سوی دیگر، عربستان به تلاش خود برای از سرگیری روابط با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ادامه می‌دهد و برای پایان دادن به انزوای منطقه‌ای سوریه با چند کشور دیگر همراه شده است.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی که به طور ناشناس با رویترز صحبت کرده می‌گوید: «تنظیمات مجدد در جریان است. منطقه در حال تحولات جدی است، خواه مسئله بحران هسته‌ای ایران باشد، خواه بازسازی موازنه‌های ژئوپلیتیکی با توافق ایران، عربستان و چین. ما می‌توانیم ببینیم که بعد از زلزله، رخداد‌های جدیدی با سوریه در حال اتفاق افتادن است».

این دیپلمات در ادامه ادعا کرد: «گروه ۷ باید بتواند منافع امنیتی خود را حفظ کند که اتفاقاً به نفع امنیت منطقه و همچنین امنیت جهانی است».

رویترز می‌نویسد برخی از متحدان آمریکا در غرب آسیا، به ویژه عربستان، تعهدات امنیتی واشنگتن در منطقه را زیر سوال برده‌اند و ترجیح داده‌اند در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین بی طرف بمانند. مسائلی از این دست همچنین آن‌ها را به تنوع بخشیدن به روابط خود، از جمله با چین، به جای تکیه بر غرب، سوق داده است.

یکی از دیپلمات‌های گروه ۷ می‌گوید: «توافق ایران، عربستان و چین نشانه مشکلات ما است». سومین دیپلمات غربی نیز گفت زمان آن فرا رسیده است که گروه ۷ تغییرات جدید در منطقه را بررسی کند و اشاره کرد که تلاش‌های عربستان برای کاهش تولید نفت اوپک، آن هم برخلاف میل غرب، سیگنال دیگری بوده است. این دیپلمات فرانسوی گفت جنگ اوکراین و چگونگی جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه، اقیانوس هند و اقیانوس آرام و به طور گسترده‌تر نحوه مقابله با چالش‌های نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی موجود در دستور کار جلسه بعدی گروه هفت خواهد بود.

گفتنی است، وزرای خارجه گروه هفت در آینده نزدیک نشست برگزار خواهند کرد. این گروه که شامل فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا و ژاپن است در ۱۶ تا ۱۸ آوریل در ژاپن دیدار خواهند کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد