اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آنفولانزای پرندگان در چین، جان یک نفر را گرفت

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که چین اولین مرگ انسان را بر اثر آنفولانزای پرندگان ثبت کرده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که چین اولین مرگ انسان را بر اثر آنفولانزای پرندگان ثبت کرده است. یک مرد از استان جنوبی گوانگدونگ سومین فردی بود که به زیرگروه H3N8 آنفولانزای پرندگان مبتلا شد. این مرد ۵۶ ساله در ۲۲ فوریه بیمار شد، در ۳ مارس به دلیل ذات الریه شدید در بیمارستان بستری شد و تقریباً دو هفته بعد، در ۱۷ مارس درگذشت.

آژانس بهداشت عمومی در بیانیه ای اعلام کرد که دو مورد دیگر در سال ۲۰۲۲ در چین گزارش شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های استان گوانگدونگ در اواخر ماه گذشته سومین عفونت را گزارش کرد اما جزئیاتی از مرگ این مرد ارائه نکرد. سازمان بهداشت جهانی تأیید کرد که این مرد چندین بیماری زمینه ای و سابقه قرار گرفتن در معرض طیور زنده داشته است.

نمونه‌های جمع‌آوری‌شده طیوراز بازاری که زن قبل از بیمار شدن از آن بازدید کرده بود، برای آنفولانزای A(H3) مثبت بود، که نشان می‌دهد ممکن است این طیور منبع عفونت بوده باشند. هیچ مورد دیگری در میان اعضای خانواده این مرد یافت نشد و به نظر نمی رسد که سویه به راحتی بین افراد پخش شود.

H3N8 اولین بار در دهه ۱۹۶۰ در پرندگان وحشی شناسایی شد. اگرچه در انسان نادر است، اما به حیوانات دیگر مانند اسب منتقل شده است.

در بیانیه سازمان بهداشت جهانی آمده است: «بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد که این ویروس توانایی انتقال آسان از فردی به فرد دیگر را ندارد. بنابراین خطر انتشار آن در بین انسان ها در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی کم در نظر گرفته می شود.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد