اونس طلا2394.45
مظنه15,917,000
18 گرم3,674,400
ارزش سکه35,861,001
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,050,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000
گزارش آگهی

نظر شما درباره سفر به اصفهان در تابستان چیست؟

448 کیلومتری و در فاصله زمانی حدود 5 ساعت جنوب پایتخت، استانی تاریخی وجود دارد که در دوران مختلف بسیار مورد توجه بوده و حتی زمانی پایتخت ایران بوده است و مرکز این استان هم در حال حاضر یکی از منابع و مخازن غنی فرهنگ، هنر و معماری کشورمان است یعنی استان اصفهان.

448 کیلومتری و در فاصله زمانی حدود 5 ساعت جنوب پایتخت، استانی تاریخی وجود دارد که در دوران مختلف بسیار مورد توجه بوده و حتی زمانی پایتخت ایران بوده است و مرکز این استان هم در حال حاضر یکی از منابع و مخازن غنی فرهنگ، هنر و معماری کشورمان است یعنی استان اصفهان.

اصفهان به خاطر موقعیت جغرافیایی و قرار گیری در مرکز کشور یکی از استان های خشک محسوب می شود اما در برخلاف تصور بسیاری افراد اصفهان در 4 فصل زیباست می تواند مقصد توریست های بسیاری باشد؛ اصلا اصفهان به خاطر وجود آثار تاریخی و چهار فصلی بودن لقب نصف جهان را به خود گرفته است.

اگر تصمیم دارید در تابستان به اصفهان سفر کنید و در هتل های اصفهان اقامت کنید با ما همراه باشید تا درباره سفر به اصفهان در تابستان بیشتر بدانید.

فصل های اصفهان

یکی از بهترین فصول برای سفر به اصفهان بهار است که درختان سر به فلک کشیده، زیاد و سر سبز این شهر طبیعتی جذاب را در دل کویر ایجاد می کند و وجود رودخانه زاینده رود هم بر زیبایی آن می افزاید و بهترین ماه در این فصل برای سفر به این شهر هم اردیبهشت است.

اصفهان در تابستان هم بسیار جذاب و می تواند یکی از مقاصد مسافران تابستانی باشد، فضاهای سرسبز، حوزه ها و فواره های موجود در خانه های قدیمی که نشانه گر توجه معماران قدیمی به گرمی هوای آن بوده از جمله زیبایی های این شهر است؛ البته این را هم باید در نظر داشت که به خاطر کویر های اطراف اصفهان هوای این شهر همیشه در تابستان گرم است.

پاییز شهر اصفهان هم دیدنی است، هوای خنک و خلوتی شهر همیشه بسیاری از مسافران این فصل را به سمت مرکز ایران جذب می کند؛ در این فصل که برگ ریزان شروع می شود فضای اطراف زاینده رود که مملو از درختان مختلف است فضایی زیبا برای عکاسی درست می کند؛ آثار باستانی شهر هم در این فصل با ترکیب رنگ های زرد و نارنجی برگ ریخته درختان بسیار جذاب است.

اما زمستان اصفهان مانند تابستان آن برای همه مناسب نیست چرا که وجود کویر در این فصل باعث بروز سرمای شدید در شهر می شود اما باز هم مشتاقان سفر که از نواحی شمال غرب و غرب کشور دل به جاده زده اند با ورود به شهر اصفهان حال خوشی دارند چرا که سرمای این شهر بسیار کمتر از مناطق زندگی این دسته افراد است و بارش برف هم که چهره شهر را سپید پوش می کند بر جذابیت آن اضافه می کند.

البته که شاید بسیاری برای سفر به اصفهان از فصل تابستان استفاده کنند؛ تعطیلی مدارس و دانشگاه ها از یک سو و فضای زیبای سرسبز شهر هم از سوی دیگر در کنار جریان احتمالی آب زاینده رود تصویر پویا و زنده ای به شهر می دهد و اماکن تاریخی این شهر را دیدنی می کند که آنها هم کم نیست.

شهری با قدمت تاریخی

اصفهان همیشه در حکومت های مختلف بسیار مورد توجه بوده و برای همین گوشه گوشه شهر پر از آثار تاریخی است اما اوج تمدن و تاریخ این شهر به دوران صفویه باز می گردد که معماری ایرانی در آن بسیار نمود پیدا کرد و تا امروز مورد توجه تاریخ نگاران و معماران است.

هر توریستی که به اصفهان سفر کرده بدون شک از میدان نقش جهان یا همان میدان امام خاطره ای دارد اما کمتر کسی از تاریخچه این میدان آگاه است؛ میدانی که در ابتدا باغی بوده بزرگ با ساختمان هایی برای دوره تیموریان و آق قویونلوها که امروز بنای عالی قاپو در آن قسمت ساخته شده اما در دوره سلجوقیان این باغ، میدانی بزرگ برای جشن ها شد و در دوران صفویه با ساخت کاخ شاهی و مراکز دولتی میدان نقش جهان به اوج شکوه خود رسید.

دیدنی‌های تاریخی

در اصفهان به خاطر وجود رودخانه زاینده رود پل های بسیار قدیمی هم وجود دارد مانند سی و سه پل و پل خواجو که معروف ترین پل های روی این رودخانه و این روزها با وجود خشک شدن زنده رود باز هم نماد این شهر هستند که دوره صوفیه ساخته شدند تا قسمت شمالی و جنوبی شهر را به هم متصل کنند.

دوران حکومت صفویه را می توان اوج هنر مسجد سازی پس از اسلام هم دانست، در این زمان مساجد بسیاری چون مسجد امام، مسجد جامع و مسجد شیخ لطف الله با معماری بی نظیر ایرانی – اسلامی ساخته شد؛ حتی آثار تاریخی ادیان مختلف دیگری نیز در این شهر مثل کلیسای وانک هم با معماری جذاب خود نمایی می کند.

مدارس مختلف، کاخ ها و ساختمان های دولتی بسیار زیبا، باغ های وسیع و محله های جذاب هم که به وفور در گوشه گوشه شهر اصفهان پیدا می شود که همه در دوره صفویه ساخته شده و این شهر را به یکی از جاذبه های توریستی ایران تبدیل کرده است.

همانطور که گفتیم اصفهان یکی از شهرهای پرگردشگر ایران است و فرقی ندارد در تابستان به این شهر سفر کنید با بهار، اصفهان در هر فصلی پر از زیبایی و شگفتی است، پس فرصت را از دست ندهید با جستجوی هتل های اصفهان در سایت علی بابا، محل اقامت و بلیط پرواز خود را رزرو کنید و برنامه سفرتان به اصفهان را نهایی کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد