اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت‌ طلا با قدرت ادامه دارد

قیمت طلا در روز چهارشنبه پس از اینکه شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه گذشته ۰.۱ درصد در مقابل انتظارات افزایش ۰.۲ درصدی افزایش یافت، بیش از یک درصد جهش کرد.

به گزارش سایت طلا،بازارهای جهانی طلا همچنان بالای 2هزار دلار در هر اونس نوسان می‌کنند و به نظر می‌رسد اعلام نتایج نشست اخیر فدرال رزرو درباره سیاست‌های پولی این نهاد در ماه مارس اثرچندانی بر بازا نگذاشته است.

قیمت طلا امروز افزایش یافت، زیرا نرخ دلار کاهش یافت و داده‌های تورم پایین‌تر از حد انتظار آمریکا نشان می‌دهد که فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ‌ها را پس از افزایش احتمالی در ماه می متوقف کند.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار افزایش به 2017 دلار رسید در حالی که شاخص دلار ۰.۱ درصد پایین تر بود و شمش برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند ارزان‌تر کرد.

قیمت طلا در روز چهارشنبه پس از اینکه شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه گذشته ۰.۱ درصد در مقابل انتظارات افزایش ۰.۲ درصدی افزایش یافت، بیش از یک درصد جهش کرد.

بیشتر بخوانید

صعود قیمت طلا ادامه دارد

طلا به عنوان محافظ تورم در نظر گرفته می شود اما افزایش نرخ بهره جذابیت شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

مری دالی، رئیس بانک فدرال سانفرانسیسکو گفت: در حالی که فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره کار بیشتری باید انجام دهد، شرایط سخت‌تر اعتباری می‌تواند دلیل توقف آن باشد.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند نیز اظهار کرد که فدرال رزرو برای کاهش تورم به هدف دو درصدی خود کار بیشتری باید انجام دهد.

نشست ماه مارس فدرال رزرو نشان داد که پس از پیش‌بینی فدرال رزرو مبنی بر اینکه فشار بخش بانکی اقتصاد را به سمت رکود می‌برد، چندین سیاست‌گذار در نظر داشتند افزایش نرخ را متوقف کنند اما به این نتیجه رسیدند که تورم بالا همچنان در اولویت است.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۵.۵۱ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۱۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۴۶۶ دلار و ۸۲ سنت رسید.

جانت یلن - وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده - مسائل بانکی اخیر را کم اهمیت دانست و گفت که اقتصاد جهانی بهبود یافته است. اظهارات وی ساعاتی پس از انتشار آخرین گزارش صندوق بین‌المللی پول درباره چشم‌انداز اقتصاد جهانی بیان شد.

یلن گفت: بدیهی است که اقتصاد ایالات‌متحده با تداوم ایجاد مشاغل قوی، تورم به تدریج کاهش یافته و مخارج مصرف‌کننده قوی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد؛ بنابراین من رکود در اقتصاد را پیش‌بینی نمی‌کنم، اگرچه البته این مورد به‌عنوان ریسک باقی می‌ماند.

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که اقتصاد ایالات‌متحده در سال جاری ۱.۶ درصد رشد خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد