اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روزه برای کدام بیماران کلیوی ممنوع است؟

افرادی که روزه دار هستند و سنگ کلیه فعال دارند، نباید ورزش کنند.

به گزارش سایت طلا ، محمدرضا صفری نژاد، متخصص کلیه در گفت و گو با رادیو سلامت در خصوص سنگ کلیه گفت: افرادی که دارای سنگ کلیه هستند، به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ افرادی که سنگ ساز فعال هستند یعنی هر شش ماه سنگ کلیه ایجاد می‌شود و افراد دیگر در طول عمر یک بار دچار سنگ کلیه می‌شوند و دیگر تکرار نمی‌شود.

وی با با بیان این که روزه در افراد سنگ ساز فعال ممنوع است، افزود: افرادی که در طول عمر یک بار دچار سنگ کلیه می‌شوند، روزه گرفتن بلامانع است. سیستم ادراری متشکل از سه قسمت کلیه، حالب‌ها و مثانه است.

این متخصص کلیه در ادامه بیان کرد: هنگامی که سنگ از کلیه بیرون می‌آید و از کلیه خارج می‌شود، سنگ در داخل حالب ایجاد مشکل می‌کند چون ایجاد انسداد می‌کند. افرادی که سنگ در حالب هم دارند، روزه برایشان باطل است. باید با مایعات در عرض شش هفته باید سنگ ایجاد شده را دفع کنند و زمان را نباید از دست بدهند.

صفری نژاد ادامه داد: فردی که دو عمل سنگ شکن داشته، نباید روزه بگیرد زیرا باید مایعات زیادی استفاده کند. اگر این دسته از افراد روزه بگیرند دوباره دچار سنگ‌های ادراری می‌شوند. بایستی حتما لبنیات مصرف کنند و نباید حبوبات مصرف کنند.

این متخصص کلیه در پایان در پاسخ به این سوال که آیا ورزش به رفع مشکلات کلیه کمک می‌کند؟ اظهارداشت: خیر. ورزش، آب بدن را کم می‌کند. برای همین خیلی مفید نیست. افرادی که روزه دار هستند و سنگ کلیه فعال هم می‌سازند نباید ورزش کنند؛ بنابراین ورزش توصیه نمی‌شود، چون آب بدن کم می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد