اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خبری خوب برای سرمایه گذاران طلا/ صعود قیمت طلا در هفته پیش رو

دورنمای کوتاه‌مدت برای طلا همچنان مثبت است. تحلیلگران عقیده دارند تا زمانی‌که قیمت طلا بالای 1920 دلار بماند، دورنمای خوش‌بینانه برای آن ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد در هفته گذشته با قیمت 2008 دلاری کار خود را تمام کرد.

بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که فتح قله تاریخی توسط طلا حتمی است، اما مساله اصلی در این مورد زمان است. روی دیگر این ماجرا آن است که به دلیل روند صعودی پرشیب طلا برخی از تحلیل گران بر این باورند که طلا احتمالا با اصلاح قیمتی مواجه خواهد شد و در صورتی که اتفاق غیرمنتظره ای در بازارها نیفتد برای طلا سخت است تا قله تاریخی را در هفته آینده بشکند.

در معاملات امروز قیمت طلا حدود 1 درصد کاهش یافته و به زیر 2000 دلار رسیده است. این اتفاق به‌دنبال افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ماه مه صورت‌گرفته است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 14 دلار کاهش به 1993 دلار رسید.

شاخص دلار 0.1 درصد بالا رفته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

گزارش وزارت کار آمریکا در روز جمعه نشان داد لیست حقوق‌بگیران این کشور در بخش غیرکشاورزی 236 هزار نفر در ماه مارس افزایش یافته است. این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد نرخ بیکاری در آمریکا از 3.6 درصد تا 3.5 درصد پایین آمده است. بدین ترتیب انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه آینده میلادی افزایش دهد. بازارها 66 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 25 واحد افزایش پیدا کند.

اما دورنمای کوتاه‌مدت برای طلا همچنان مثبت است. تحلیلگران عقیده دارند تا زمانی‌که قیمت طلا بالای 1920 دلار بماند، دورنمای خوش‌بینانه برای آن ادامه خواهد داشت.

همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود. اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 0.65 درصد کاهش به 24 دلار و 93 سنت رسید و پلاتین با 0.46 درصد کاهش 1007 دلار و 19 سنت معامله می‌شود.

کاهش نرخ سود اوراق قرضه در کنار افت شاخص دلار راه باز کن طلا برای رسیدن به بالای مرز 2 هزار دلار بوده است. البته نتایج نظرسنجی کیتکو نشان می داد هم اکثریت تحلیل گران و هم اکثریت معامله گران رای به صعودی بودن قیمت طلا در هفته آینده داده اند اما سطح اکثریت صعودی نسبت به هفته های قبل کمتر شده است.

فدرال رزرو قرار است صورتجلسه نشست ماه مارس خود را در روز چهارشنبه منتشر کند.

به نظر می‌رسد سیاست گذاران فدرال رزرو به اتفاق آرا به افزایش نرخ بهره برای نهمین بار متوالی رای دهند که نشان می دهد مبارزه با تورم همچنان اولویت اصلی آنهاست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد