اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

استفاده از دستگاه خشک کن ناخن، سرطان زاست

یک مطالعه جدید نشان می دهد قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش دستگاه خشک کن لاک ناخن ، به DNA آسیب می رساند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش دستگاه خشک کن لاک ناخن ، بهDNA آسیب می رساند و باعث جهش‌های سرطان‌زا در سلول‌های انسان می شود . ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا استفاده از این دستگاه ارزش این خطر را دارد یا خیر.

دکتر جولیا کورتیس، استادیار پوست در دانشگاه یوتا گفت: «این یافته‌ها به داده‌هایی کمک می‌کند که قبلاً در مورد اثرات مضر پرتو فرابنفش منتشر شده است و مرگ مستقیم سلولی و آسیب به بافت را نشان می‌دهد که می‌تواند منجر به سرطان پوست شود. تخت‌های برنزه کننده بسیار سرطان‌زا و لامپ‌های UV در دستگاه کاشت ناخن‌ نیز به همان میزان سرطان زا است.»

مطالعه نشان می دهد که بسیاری از زنان تراکم سینه را به عنوان یک عامل خطر برای سرطان سینه دست کم می گیرند. طبق گفته مرکز آموزش علوم UCAR، نور فرابنفش، نوعی تابش الکترومغناطیسی است که دارای طول موجی بین ۱۰ تا ۴۰۰ نانومتر است.

اشعه ماوراء بنفش( ۳۱۵A تا ۴۰۰ نانومتر است) که در نور خورشید یافت می‌شود، عمیق‌تر به پوست نفوذ می‌کند و معمولاً در خشک‌کننده‌های ناخن UVاستفاده می‌شود، که در دهه گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بر اساس انتشار خبری برای این مطالعه، تخت‌های برنزه از ۲۸۰ تا ۴۰۰ نانومتر استفاده می‌کنند، در حالی که طیف مورد استفاده در خشک‌کن‌های ناخن ۳۴۰ تا ۳۹۵ نانومتر است.

محققان سلول های انسان و موش را در معرض نور UV قرار دادند و دریافتند که یک جلسه ۲۰ دقیقه ای منجر به مرگ ۲۰ تا ۳۰ درصد سلول ها می شود. سه بار قرار گرفتن متوالی ۲۰ دقیقه ای باعث مرگ ۶۵ تا ۷۰ درصد سلول های در معرض دید شد. سلول های باقی مانده آسیب میتوکندری و DNA را تجربه کردند که منجر به جهش هایی با الگوهایی شد که در سرطان پوست در انسان مشاهده شده است.

اگر نگران مانیکورهایتان هستید اما نمی خواهید آنها را رها کنید، اقدامات احتیاطی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطرات آنها را انجام دهید.

۱.از ضدآفتاب‌های طیف وسیع حاوی روی و تیتانیوم در اطراف ناخن‌ها استفاده کنید

۲. وقتی زمان ناخن‌هایتان فرا رسید، دستکش‌های UV را با نوک انگشتان بریده بپوشید.

۳. استفاده از سرم‌های غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، مانند ویتامین C، پیش از شروع کار نیز می تواند به شما کمک کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد