اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قبل از تمرین ورزشی این آجیل خوشمزه را بخورید

ممکن است مواد پروتئینی، اسموتی میوه‌ای یا ترکیب پنیر و کراکر میان وعده مورد علاقه شما باشد و کمک کند تا برای تمرین ورزشی آماده شوید یا بعد از ورزش ریکاوری کنید.

به گزارش سایت طلا به نقل از هلث، برای برخی افراد، میان وعده غذایی ممکن است شامل مشتی دانه باشد که مطمئنا منطقی است. به هر حال، دانه‌ها سرشار از مواد مغذی مختلف از جمله کلسیم، آهن، منیزیم و غیره هستند، در نتیجه آنها را به یک دارایی برای رژیم سلامت ما تبدیل می‌کند به ویژه بادام یکی از مواردی است که باید آن را انتخاب کنید.

نتایج برخی تحقیقات نشان داده است که این دانه‌های قدرتمند با پیشگیری از سرطان، سلامت استخوان، سلامت قلب و تنظیم قند خون و فواید دیگر سلامت مرتبط هستند.

ممکن است در نظر داشته باشید یک روال تمرینی جدید را امتحان کنید و در مورد آماده‌سازی خود قبل از زمان تمرین با خوردن مقداری بادام فکر کنید.

نتایج تحقیقی در سال ۲۰۲۳، ارتباط بین مصرف روزانه بادام به مدت چهار هفته و بهبود ریکاوری عضلات پس از ورزش را نشان داد.

طی چهار هفته، به ۶۴ بزرگسال ۳۰ تا ۶۵ ساله به‌طور روزانه غلات یا ۵۷ گرم بادام به عنوان مکمل رژیم غذایی داده شد. وعده‌ها به نصف تقسیم شدند و نیمی از بادام یا غلات برای صبحانه و نیمی دیگر بعد از ظهر مصرف می‌شدند همچنین هیچ یک از شرکت‌کنندگان به‌طور معمول در تمرینات مقاومتی شرکت نکردند.

در پایان چهار هفته، شرکت‌کنندگان در یک چالش ورزشی غیرعادی ۹۰ دقیقه‌ای شرکت کردند که شامل پرش‌های عمودی، تمرینات پرس روی نیمکت، فعالیت‌های قدرتی پشت پا و موارد دیگر بود. آسیب قابل توجه عضلانی، التهاب، اختلالات خلقی، کاهش قدرت و تاخیر در درد عضلانی از جمله عوارض گزارش شده توسط شرکت‌کنندگان بود.

نمونه‌های خون نشان داد که بلافاصله پس از تمرین، سطح چربی مفید معروف به لیپوکین (۱۲,۱۳-DiHOME) در شرکت‌کنندگانی که هر روز بادام مصرف کرده بودند در مقایسه با افراد گروه کنترل، ۶۹ درصد بیشتر بود. تحقیقات نشان داده است که بین لیپوکین و بهبود سلامت متابولیک و سطح انرژی در انسان، به ویژه پس از ورزش، ارتباط وجود دارد.

برعکس، سطح نوع دیگری از مولکول معروف به اسید ۹، ۱۰-دی هیدروکسی-۱۲-اکتادسنوئیک که تصور می‌شود به‌طور بالقوه مانع ریکاوری عضلات پس از ورزش می‌شود در میان شرکت‌کنندگان گروه کنترل بلافاصله پس از چالش ورزشی ۴۰ درصد بیشتر از مقایسه با کسانی بود که بادام خورده بودند.

بنابراین دانشمندان چگونه این رابطه بالقوه بین بادام و ریکاوری عضلات را توضیح می‌دهند؟ تا حدی، پاسخ ممکن است در ارائه مواد مغذی منحصر به فرد بادام باشد. از این گذشته، بادام سرشار از پروتئین، فیبر، مواد معدنی، ویتامین E و غیره است با این حال، این همه چیز نیست.

دکتر دیوید سی نیمن، نویسنده مقاله گفت: پوست قهوه‌ای بادام حاوی پلی‌فنول‌هایی است که به روده بزرگ می‌رسد و به کنترل التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.

متخصصان پیشنهاد کردند: با تلاش ترکیبی از مواد مغذی و پلی فنول‌های موجود در پوشش پوست بادام، ممکن است پس از ورزش شدید، ریکاوری سریع‌تر عضلات را برای ما فراهم کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد