اونس طلا2318.02
مظنه15,136,000
18 گرم3,494,100
ارزش سکه34,101,408
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,000,000
ربع15,000,000

تغییر ساعت کار ادارات در تابستان

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: براساس مصوبه هئیت دولت ساعت کار ادارات در زمان اوج مصرف برق یعنی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، از ۶ صبح تا ساعت ۱۳ خواهد بود.

به گزارش سایت طلا،مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق کشور با تغییر ساعت کار ادارات در تابستان حضور در برنامه «صبح و گفتگو»، رادیو گفت و گو به تغییر ساعت کار ادارات اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه هئیت دولت ساعت کار ادارات در زمان اوج مصرف برق یعنی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، از ۶ صبح تا ساعت ۱۳ خواهد بود.

متن کامل گفت وگو را در ادامه می خوانید:

سوال: خبری مطرح شد درباره این که دولت برنامه ای را دنبال می کند برای تغییر ساعت کاری حداقل در یک فصل که احتمالا فصل تابستان خواهد بود، چقدر این خبر درست است؟ و اگر هست درباره جزئیات آن برای ما بفرمایید:

رجبی مشهدی: خبر که درست است و هر ساله ما در تابستان اصلاح ساعت کار را داریم و هدف این است که بتوانیم از ظرفیتی که در مدیریت مصرف انرژی در بخش اداری و عمومی کشور وجود دارد استفاده کنیم تا برق همه متقاضیان را تامین کنیم.

سوال: یعنی این که اشاره کردید خبر درست است این که ساعت شروع کار ۶ بامداد باشد؟

رجبی مشهدی: بله، یعنی کار یک ساعت زودتر شروع شود و یک ساعت هم زودتر خاتمه پیدا کند.

سوال: مثلا مترو که ساعت ۵ و نیم شروع به کار می کند در آن فصل 4 و نیم شروع به کار می کند؟

رجبی مشهدی: در زمانی که قانون رسمی کشور مورد بحث مجلس قرار گرفت که در مباحثاتش هم آمده این بود که البته دولت این اختیار را دارد که ساعت‌ها را تغییر بدهد، ساعت‌های اداری را تغییر بدهد گفتند شما مدیریت انرژی را با اصلاح ساعت کار ادارات و این‌ها می‌توانید داشته باشید البته اختیارات دولت هم هست. با توجه به این که تقریبا اذان صبح ۱۵ خرداد نزدیک سه صبح است و طلوع آفتاب هم حدود ۴ و ۴۰ دقیقه یعنی تقریبا تا ساعت ۶ یک چیزی حول و حوش یک ساعت و بیست دقیقه فاصله داریم یعنی هوا کاملا روشن شده و هدف این است که هم از روشنایی هوا و هم از خنکای هوا استفاده شود و قطعا کار هم که در ساعت ۱۳ تمام می‌شود ساعتی هست که اوج مصرف برق در دوره تابستان هست و با این اقدام که، چون کولر‌ها هم یک ساعت زودتر در مناطق عادی خاموش می‌شود کمک می‌کند به این که ما بتوانیم تامین برق مطمئنی را برای همه هموطنان عزیزمان داشته باشیم.

سوال: پس از ابتدای تابستان قرار است این طرح اجرا شود؟

رجبی مشهدی: بله از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، سه ماه به این صورت است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد