اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این خودروها بهترین انتخاب برای سرمایه گذاری در بازار ایران است

این روزها با مشاهده نوسانات دائمی ارز، خیلی‌ها به فکر خرید خودرو جهت سرمایه‌گذاری افتاده‌اند. اگرچه شرایط اقتصادی فاصله زیادی تا ایده آل بودن دارد، اما می‌توان سرمایه گذاری‌های خوبی انجام داد.

به گزارش سایت طلا، این روزها با مشاهده نوسانات دائمی ارز، خیلی‌ها به فکر خرید خودرو جهت سرمایه‌گذاری افتاده‌اند. اگرچه شرایط اقتصادی فاصله زیادی تا ایده آل بودن دارد، اما می‌توان سرمایه گذاری‌های خوبی انجام داد.

به همین خاطر، خیلی‌ها با خرید خودرو و شرکت در ثبت نام‌های مختلف، به سودهای بالایی دست می‌یابند. این افزایش ناگهانی قیمت خودرو شرایط بسیاری از کسب و کارها مانند اجاره خودرو را نیز تکان داده است. همچنین بسیاری، خرید خودرو در این بازار را مطئمن نمی‌بینند و به اجاره خودرو از موسسات معتبر مانند کافه رنت روی می‌آورند.

در این مقاله به بررسی بهترین خودرو ها برای سرمایه‌گذاری در ایران پرداختیم تا با دانستن شرایط و گزینه‌های مناسب راحت‌تر تصمیم بگیرید.

بهترین خودروها برای سرمایه گذاری در ایران کدام اند؟

قبل از این که خودرو مناسبتان را انتخاب کنید، باید برخی ویژگی‌ها را ملاک قرار دهید تا احتمال ضرر و زیان کاهش پیدا کند و به سود دلخواه نزدیک شوید. در ادامه با این ویژگی‌ها بیشتر آشنا می‌شوید:

عدم افت قیمت

بهترین خودرو برای سرمایه‌گذاری در بازار ایران خودرویی است که افت قیمت چندانی نداشته‌باشد. شاید به‌خاطر همین است که شرکت‌های اجاره خودرو در تهران و دیگر شهرها به سراغ این دسته از وسایل‌نقلیه می‌روند تا با گذشت زمان تعداد سفارش‌تان آنها کاسته نشود.

معمولاً برای فروش خودروهای نو بعد از مدتی با افت قیمت زیادی مواجه می‌شوید، اما اگر تصمیم دارید خودرو خریداری شده را داخل پارکینگ نگه‌دارید چندان تفاوتی ندارد که خودرو نو یا کارکرده باشد.

به‌طور کلی، خرید خودروهای دست دوم برای سرمایه‌گذاری گزینه بهتری هستند، زیرا افت قیمت کمتری دارند و با نوسانات قیمتی کمتری مواجه می‌شوند.

احتمال نقدشوندگی بالا

قبل از خرید حتماً بازار فروش خودرو انتخابی را در در نظر داشته ‌باشید و به‌دنبال خودرویی باشید که احتمال نقدشوندگی آن زیاد است. معمولاً خودروهایی که در بازار سریع‌تر به فروش می‌رسند مانند پراید، برای سرمایه‌گذاری گزینه بهتری هستند. البته این گفته بدین معنا نیست که خودروهای خوش قیمت بازار سود بهتری دارند. خودروهای گران قیمت بسیاری وجود دارند که بازار خرید و فروش آنها بسیار داغ است و حتی با پرداخت هزینه‌های بالاتر می‌توان به سود بهتری از آن دسترسی پیدا کرد.

پرطرفدار بودن

از دیگر ویژگی‌های خودروهای مناسب برای سرمایه‌گذاری در ایران، محبوبیت است. خودروهایی که در بازار کشور ما همیشه پرطرفدار هستند، برای سرمایه‌گذاری گزینه مناسب تری به‌حساب می‌آیند و احتمال فروش آنها بالاتر است. در حالی که برخی خودروها که هنوز داخل بازار گمنام‌اند و استقبال چندانی برای خرید آنها مشاهده نمی‌شود، مورد توجه بازار سرمایه‌گذاری قرار نمی‌گیرند.

خدمات پس از فروش رضایت‌بخش

همیشه برندهای دارای خدمات پس از فروش حرفه‌ای، مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد و نسبت به دیگر برندها طرفداران بیشتری دارد. به همین خاطر، سرمایه‌گذاری روی این برندها گزینه بهتری است و در صورت نیاز می‌توان از تعمیرات سرویس‌های دوره‌ای آنها استفاده نمود.

اگر تصمیم دارید در کنار سرمایه‌گذاری، از خودرو نیز استفاده‌کنید، برندهایی همچون ایران‌خودرو و سایپا پشتیبانی قوی دارند و در هر جای ایران می‌توان از خدمات پس از فروش آنها استفاده نمود.

برندهای خارجی بهترین ایده برای سرمایه‌گذاری

به‌دلیل افزایش دائمی دلار، انتخاب برندهای خارجی بهترین ایده برای سرمایه‌گذاری است. بنابراین اگر سرمایه کافی برای خرید چنین خودروها دارید ارزش ریسک کردن دارد و بی شک هنگام فروش با سود بی نظیری مواجه می‌شوید. از جمله خودرو ای محبوب خارجی برای سرمایه‌گذاری می‌توان به خودروهای چینی، کره‌ای و ژاپنی موجود در بازار اشاره کرد که ارزش خرید بالایی دارند و نسبت به خودروهای داخلی سودآورتر هستند.

استهلاک کم

در کنار توجه به موقعیت‌های خاص، استهلاک کم ماشین نیز مهم است. خودرویی که دائماً با هزینه‌های بالا ماهانه همراه است و باید برای نگهداری آن هزینه جداگانه بپردازید برای سرمایه‌گذاری مناسب نخواهد بود. هنگام خرید باید در بازار به جستجو بپردازید و از نظر فنی ماشین را به‌دقت بررسی کنید. برخی خودروهای ژاپنی مانند تویوتا دارای استهلاک اندکی هستند و برای نگهداری و استفاده از آنها نیازی به هزینه‌های زیاد ندارید.

توجه به برخی خودروهای خاص و متفاوت

خرید برخی خودروهای خاص و محدود در بازار سودآوری زیادی دارد. برای مثال، برخی مدل‌های برند مرسدس با ارزش فوق العاده ای در بازار ارائه می‌شوند و افرادی که صاحب این خودرو هستند بیشتر به چشم می‌آیند. زیرا خودروهایشان در بازار به‌معنای تک و خاص بودن عرضه می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قیمت‌شان افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این به‌دلیل افزایش قیمت دلار، هیچ قیمت ثابتی در بازار ندارند.

معرفی چند خودرو محبوب برای سرمایه‌گذاری؛ از داخلی تا خارجی

در این قسمت به معرفی چند خودرو از کمپانی‌های معروف داخلی و خاجی می‌پردازیم.

پژو ۲۰۶ محبوب دل‌ها

یکی از بهترین خودروهای داخلی که با افزایش قیمت بالای مواجه شده پژو 206 است که همچنان طرفداران خود را دارد و برای هر نسلی انتخاب مناسبی به‌شمار می‌آید. هر زمان که تصمیم به فروش بگیرید، به‌راحتی می‌توانید به سود برسید و هر در هر لحظه، این ماشین فروش بالای خود را حفظ می‌کند. همچنین این ماشین زیر پای هر قشر مشاهده می‌شود، به همین خاطر، بازار خرید و فروش آن همیشه داغ بوده است.

پژو پارس؛ انتخاب عاشقان سرعت

ماشین پژو پارس طرفداران زیادی در رده سنی جوانان دارد و نسبت به مدل قدیمی آن، پژو 405، با فروش بیشتر روبه‌رو است. این ماشین بسیار سبک است و برخلاف دیگر نمونه‌های هم رده خود یعنی سمند و 405 طراحی بهتری دارد. به همین دلیل، اکثر جوانان تمایل بیشتری نسبت به خرید پژو پارس نشان می‌دهند و برای خرید و سرمایه‌گذاری انتخاب مناسبی است.

دنا؛ تحولی شگفت میان خودروهای داخلی

برند ایران‌خودرو با رونمایی دنا، تغییری ناگهانی در بازار داخلی ایجاد کرد و این ماشین را برای خانواده‌های دارای سطح بالاتر ارائه داد. دنا از جمله خودروهای داخلی خاص با آپشن‌های مختلف و به‌روز است که امکانات جذاب و چشمگیری نسبت به نسل‌های قبلی در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد. همچنین به‌دلیل ظاهری لوکس و امروزی طرفداران بیشتری دارد و کسانی که قدرت خرید دنا را داشته‌باشند، قطعاً به ارزش سرمایه‌گذاری آن آگاه‌اند.

ماشین برندهای کیا و هیوندای

مدل‌های مختلف این دو برند همیشه در بازار کشورمان حضور پررنگی دارند و به‌عنوان بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شوند؛ زیرا نیست به دیگر برندهای خارجی قدرت نقدشوندگی آنها بالاست و خیلی راحت در بازار به فروش می‌رسند. از جمله ماشین‌های جذاب این برندها می‌توان به سانتافه، سوناتا، اپتیما و... اشاره کرد که جز پرفروش‌ترین‌ها در بازار هستند.

ام وی‌ام X22 اتوماتیک

این ماشین با ظاهری گیرا و موتور بی‌نظیر توربو شارژ 100 اسب‌بخار توجه خیلی‌ها را به خودش جلب کرده است و به‌دلیل اتاقک بزرگ و مجهز بودن به موتور 2 لیتری و دیگر امکانات منحصربه‌فرد عملکرد بی نظیری دارد؛ طوری که این روزها شاهد افزایش قیمت آن هستیم.

جک S5

یکی از دوست داشتنی‌ترین شاسی های بازار، جک S5 است که مدل جدید آن با کمی تغییر ظاهری و بهره مندی از موتور 1.5 لیتر توربو شارژ طرفداران زیادی پیدا کرده است. صاحبان اولیه این ماشین هزینه‌ای حدود 1 میلیارد پرداخت کرده‌اند که امروز می‌توانند با قیمت دو برابر آن را نیز به فروش برسانند.

کلام آخر

نوسانات شدید قیمتی بازار خودرو باعث شده است خیلی‌ها به فکر انتخاب بهترین خودرو برای سرمایه‌گذاری بیفتند. اکثر خودروهای محبوب با احتمال زیاد افزایش قیمت مواجه هستند، اما قبل از هر کاری باید با دانش بالا اقدام به خرید یا فروش کنید؛ زیرا احتمال ضرر و زیان داخل این بازار بی ثبات همچنان باقی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد