اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توافق ایران و عربستان محور رایزنی وزیر خارجه عراق با سفیر آمریکا در بغداد

وزیر امور خارجه عراق در دیدار سفیر آمریکا در بغداد با او، موضوعاتی مختلفی از جمله توافق ایران و عربستان را مورد رایزنی قرار داد.

به گزارش سایت طلا ، طبق بیانیه وزارت امور خارجه عراق، «فؤاد حسین» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق با «آلینا رومانوفسکی» سفیر آمریکا در بغداد درباره تحولات اوضاع سیاسی عراق گفتگو کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در راستای منافع دو ملت و نیز تحولات اوضاع سیاسی عراق و توافقنامه امضاء شده بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین توافقنامه امضاء شده بین دولت فدرال و شرکت فرانسوی «توتال» و بررسی قانون بودجه توسط پارلمان و نیز تحولات منطقه ای به ویژه توافق عربستان و ایران از دیگر محورهای این دیدار بود.

سفیر آمریکا در این دیدار حمایت خود را از توافقات داخلی و خارجی امضاء شده توسط دولت عراق اعلام کرد.

تاکید بارزانی براجرای سریع توافق نفتی اربیل و بغداد

خبر دیگر از عراق اینکه، «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق ابراز امیدواری کرد که توافق اربیل و بغداد پیرامون ازسرگیری صادرات نفت کردستان هر چه زودتر اجرایی شود.

بارزانی با بیان اینکه این توافق بسیار مهم و به نفع همه عراق است، گفت: ما از روز اول تاکید کرده‌ایم که باید راه حل عراقی وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد که اقلیم کردستان در گذشته نیز آماده توافق بود، اما دولت فدرال بغداد آمادگی لازم را نداشت؛ خوشبختانه دولت بغداد در حال حاضر آماده است و امیدواریم که این توافقنامه هر چه زودتر اجرایی شود.

سه شنبه گذشته، دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان توافقنامه‌ای موقت میان وزارت نفت فدرال و وزارت منابع طبیعی دولت اقلیم امضاء کردند که بر اساس آن، صادرات نفت خام به خارج از کردستان و از استان کرکوک پس از آن که توسط دادگاه بین المللی داوری در پاریس به حالت تعلیق درآمد، از سر گرفته می‌شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد