اونس طلا2337.76
مظنه14,851,000
18 گرم3,428,300
ارزش سکه33,459,303
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

چرا رگ های بدن ما آبی است؟

رگهای شما ممکن است آبی به نظر برسند، اما این رنگ خونی نیست که در داخل آن جریان دارد.

رگهای شما ممکن است آبی به نظر برسند، اما این رنگ خونی نیست که در داخل آن جریان دارد.

به پشت دست خود نگاه کنید. به احتمال زیاد شما رگ های زیادی را می بینید که از بند انگشتان تا مچ دست شما ادامه دارد. اما در اینجا یک سوال وجود دارد: چرا رگ های پر از خون، آبی رنگ است؟ خونی که در داخل بدن جریان دارد چه رنگی است؟

خون قرمز است. ممکن است از قرمز گیلاسی روشن تا قرمز آجری تیره متفاوت باشد، اما همیشه قرمز است. این به مولکول های هموگلوبین در گلبول های قرمز شما مربوط می شود. هموگلوبین اکسیژن را در سراسر بدن شما حرکت می دهد تا آن را به سلول ها و بافت های شما برساند. هر مولکول هموگلوبین حاوی پروتئینی است که حاوی آهن است. هنگامی که آهن به اکسیژن واکنش نشان می دهد، قرمز می شود. این تعامل همان چیزی است که به خون رنگ قرمز می دهد.

برخلاف باور عموم، رنگ خون تغییر می کند. خونی که به تازگی در جریان اکسیژن در ریه ها و قلب شما قرار می گیرد، قرمز روشن به نظر می رسد. قلب شما این خون غنی از اکسیژن را به دوردست‌های بدن پمپاژ می‌کند. واقعیت جالب این است که بیش از ۶۰۰۰۰ مایل رگ خونی در بدن شما وجود دارد.

همانطور که این خون از طریق سیستم گردش خون شما جریان می یابد، بدن شما اکسیژن مورد نیاز خود را خارج می کند. با خروج اکسیژن، خون شما به آرامی تیره می شود. این خون تیره و بدون اکسیژن همان چیزی است که در رگ های آبی رنگ زیر پوست خود می بینید. در آن نقطه، خون برای اکسیژن رسانی مجدد به سمت قلب و ریه های شما هدایت می شود.

خون شما تقریباً سه بار در دقیقه به کل بدن پمپاٰژ می شود و مجدد برمی گردد.

رنگ آبی رگ ها، یک توهم بینایی است که با عبور نور از پوست و دیواره سیاهرگ ایجاد می‌شود وگرنه خون آبی نیست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد