اونس طلا2342.21
مظنه14,916,000
18 گرم3,443,300
ارزش سکه33,605,748
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,700,000
ربع14,700,000

علت ایجاد و نحوه درمان رگ های واریسی چیست؟

شما فکر می کنید که واریس فقط مشکل مادربزرگ ها است. اما رگ‌های بزرگ، آبی و متورم، که رگ‌های واریسی نامیده می‌شوند، می‌توانند روی پاهای شما نیز ظاهر شوند.

درمان رگ های واریسی ، سلامت عروق شما را بهبود می بخشد. شما فکر می کنید که واریس فقط مشکل مادربزرگ ها است. اما رگ‌های بزرگ، آبی و متورم ، که رگ‌های واریسی نامیده می‌شوند، می‌توانند روی پاهای شما نیز ظاهر شوند. گاهی اوقات واریس علت ژنتیکی دارد. گاهی اوقات به این دلیل است که شما زیاد ایستاده اید. افراد دارای اضافه وزن و زنان باردار، بیشتر در معرض ابتلا به واریس هستند.

افزایش فشار ناشی از تحمل وزن زیاد، به مرور زمان دیواره رگ های خونی شما را تضعیف میکند. رگ های ضعیف به جای اینکه خون را به به قلب شما برگردانند، متورم می شوند و به خون اجازه تجمع می دهند. تورم رگ‌های واریسی خصوصا رگ هایی که به پوست شما نزدیک هستند، فقط یک مشکل برای زیبایی نیستند. رگ‌های واریسی بزرگ و آبی، پرچم های قرمز سلامت عروق شما هستند. وقتی رگ‌ها به اندازه کافی بزرگ می شوند، خونی که در آنها جمع می‌شود لخته می‌شود. لخته‌ها در بدن حرکت می کنند و فرد را در معرض خطر آمبولی ریه قرار می دهد.

چه زمانی باید به دکتر مراجعه کرد؟

به دلیل خطر لخته شدن، تمام رگ های واریسی بزرگ باید توسط پزشک ارزیابی شوند. پس از دیدن این علائم به پزشک مراجعه کنید:

درد یا تیر کشیدن پاها: گاهی اوقات رگ های واریسی باعث ایجاد احساس سنگینی یا ضعف در پاها می شوند.

فلبیت: این التهاب وریدی معمولاً به دلیل لخته شدن خون اتفاق می افتد.

زخم های پوستی: هنگامی که خون و سایر مایعات به دلیل گردش خون ضعیف در رگ ها جمع می‌شوند، زخم‌ها باز می‌شوند. گاهی اوقات زخم ها خونریزی می کنند و می توانند عفونی شوند. پاها، قوزک ها یا پاها متورم می شوند. اگر ناحیه ای از پوست شما تیره تر یا سفت به نظر می رسد، ممکن است خون در آنجا جمع شود.

گزینه های درمانی

درمان به اندازه واریس، پیچیدگی شاخه های آن و اندازه لخته بستگی دارد. معمولاً ارزیابی شامل معاینه فیزیکی و تصویربرداری اولتراسوند است. بیشتر اوقات، اولین خط درمان پوشیدن جوراب‌ واریس است. اگر رگ‌ها بسیار بزرگ و پیچیده باشند، معمولاً پوشیدن جوراب‌، درمان مناسبی نخواهد بود.

چگونه رگ های واریسی را درمان کنیم

اگر رگ های واریسی دارید یا فقط می خواهید خطر ابتلا به آنها را کاهش دهید، این نکات را امتحان کنید:

اگر ساعت های طولانی می ایستید، جوراب های ضد واریس تا زانو بپوشید. این جوراب‌ها ممکن است گردش خون را در پاهای شما بهبود ببخشد و از تجمع خون در آن‌جا جلوگیری کند. عضلات ساق پا را ماساژ دهید. هنگامی که برای مدت طولانی نشسته اید، مانند هنگام مسافرت، پاهای خود را ورزش دهید تا خون در رگ ها جریان یابد. ماساژ ماهیچه های ساق پا در حالی که نشسته اید کمک خوبی به شما برای بلند شدن و راه رفتن می کند.

پیشگیری یا کاهش واریس نه تنها پاهای شما را جوان تر نگه می دارد، بلکه سلامت عروق شما را نیز بهبود می بخشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد