اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مکرون: درباره ایران با شی گفت و گو خواهم کرد

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که در جریان سفر خود به پکن با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین درباره ایران و کره شمالی گفتگو خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا از شبکه خبری فرانس ۲۴، مکرون ضمن اعلام این موضوع در دیدار روز پنجشنبه خود با شی، افزود که وی با هر چه رئیس جمهور چین درباره عدم تنش آفرینی در جنگ اوکراین و جستجوی یک راه حل صلح آمیز برای آن گفته، موافق است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین در این دیدار مدعی شد که روی همتای چینی خود حساب می‌کند تا نظر روسیه را در مورد جنگ اوکراین تغییر دهد.

دو طرف در ادامه خیلی زود خواستار مذاکرات صلح برای مناقشه بین روسیه و اوکراین شدند.

مکرون و شی تاکید کردند که آنها مخالف استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین هستند.

شی نیز به نوبه خود خواستار خویشتنداری از سوی همه طرفین سیاسی در اوکراین شد و گفت چین امیدوار است که صلح از طریق «راه حل سیاسی» حاصل شود.

رئیس جمهور چین همچنین بمباران غیرنظامیان در اوکراین را محکوم کرد و افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که از غیرنظامیان محافظت می شود و از سلاح های هسته ای استفاده نمی شود.

وی گفت: چین آماده همکاری با فرانسه است و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که مذاکرات صلح (بین طرف‌های بحران اوکراین) را در اسرع وقت، مطابق با اهداف و اصول منشور سازمان ملل و با در نظر گرفتن منافع مشروع امنیتی همه طرف‌ها از سر بگیرند و به دنبال راه‌حل سیاسی (بحران) بوده و یک ساختار امنیتی متوازن، موثر و پایدار برای اروپا بسازند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد