اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آلودگی هوا، افراد غیرسیگاری را به سرطان مبتلا می کند

آلودگی هوا، سلول‌های خفته سرطان ریه را در افراد غیر سیگاری بیدار می کند.

دانشمندان دریافته‌اند که آلودگی هوا سلول‌های خفته سرطانی ریه را در افرادی که هرگز سیگار نکشیده‌اند، بیدار می کند. محققان بریتانیایی مکانیسمی را کشف کرده‌اند و متوجه شدند که ذرات کوچک آلودگی هوا از این طریق به رشد سلول‌های دارای جهش‌های سرطان‌زا کمک می‌کنند و آنها را بیدار می کنند.

این تیم تحقیقانی گفته که یافته‌های آن‌ها که در مجله نیچر منتشر شده است، می‌تواند به توسعه درمان‌های جدید برای افراد غیرسیگاری مبتلا به سرطان ریه کمک کند. پروفسور چارلز سوانتون، محقق اصلی موسسه فرانسیس کریک و پزشک ارشد UCL و تحقیقات سرطان بریتانیا، گفت: "مطالعه ما اساساً نحوه نگرش ما به سرطان ریه را در افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند تغییر داده است."

وی افرود: « سلول‌هایی که دارای جهش‌های سرطان‌زا هستند به طور طبیعی با افزایش سن جمع می‌شوند، اما معمولاً غیرفعال هستند. ما نشان دادیم که آلودگی هوا این سلول‌ها را در ریه‌ها بیدار می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا رشد کنند و به طور بالقوه تومور ایجاد کنند. مکانیسمی که ما شناسایی کرده‌ایم در نهایت می‌تواند به ما کمک کند تا راه‌های بهتری برای پیشگیری و درمان سرطان ریه در افرادی که هرگز سیگار نمی‌کشند، پیدا کنیم. اگر بتوانیم رشد سلول‌ها را در پاسخ به آلودگی هوا متوقف کنیم، می‌توانیم خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهیم.»

به عنوان بخشی از این مطالعه، دانشمندان داده های بیش از ۴۰۰،۰۰۰ نفر از بریتانیا، کره جنوبی و تایوان را بررسی کردند. آنها بر روی نوعی سرطان ریه تمرکز کردند که در اثر جهش در ژن EGFR ایجاد می شود. این سرطان که به عنوان سرطان ریه جهش یافته گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی EGFR) ) شناخته می شود، معمولاً در افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند یافت می شود.

سارا وولنو، مدیر اجرایی آسم + ریه بریتانیا، درباره این تحقیق گفت: «این تحقیق مهم شواهد دیگری از نقش آلودگی هوا در ایجاد سرطان ریه، کشنده‌ترین سرطان در بریتانیا، در افراد غیر سیگاری است. همچنین به ما کمک می کند تا نگرش ها را در مورد سرطان ریه به چالش بکشیم و تغییر دهیم. فقط سیگاری ها نیستند که می توانند به این بیماری ناتوان کننده مبتلا شوند. حقیقت این است که آلودگی هوا بر ریه‌های همه تأثیر می‌گذارد .»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد