اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دانشمندان کشف کرده اند که ببرها دو تیپ شخصیتی دارند ، شما کدام هستید؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ببرها ویژگی‌های شخصیتی متمایزی از خود نشان می‌دهند.

ببرها از مرموزترین گونه ها هستند. خشن و چشمگیر، وجود یکی از آنها در طول صدها مایل مربع نیز برای دور نگه داشتن حیوانات دیگر کافی است. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این گربه‌ سانان بزرگ ویژگی‌های شخصیتی متمایزی از خود نشان می‌دهند. همانطور که افراد می‌توانند درون‌گرا و برون‌گرا باشند، ببرها هم می توانند.

شخصیت انسان توسط پنج فاکتور بزرگ (باز بودن، وظیفه شناسی، برون گرایی، موافق بودن و روان رنجوری) مورد بررسی قرار می گیرد درحالیکه تیمی از محققان دریافتند که ببرها دو فاکتور خاص خود را دارند «عظمت» و «ثبات».

این تیم در کنار دو پناهگاه برای مشاهده ۲۴۸ ببر سیبری نیمه وحشی در چین، از بیش از ۵۰ تغذیه کننده و دامپزشک خواست تا ببرها را بر اساس لیستی از ۶۷ تا ۷۰ صفت، از جمله« وحشی، خشن، حریص، مهربان و صمیمی». مشاهده و رتبه بندی کنند. بیش از ۸۰۰ پرسشنامه در طول مطالعه پر شد که در نتیجه بین ۳ تا ۴ ارزیابی کننده به ازای هر ببر انجام شد.

از نتایج، دو تیپ شخصیتی متمایز یعنی عظمت و ثبات پدیدار شد. پنج ویژگی شخصیتی برتر برای ببرهایی که در رده « عظمت» قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: «با شکوه، با وقار، مطمئن، رقابتی و محکم و وحشی و پر انرژی» نیز امتیاز بالایی کسب کردند.

«صداقت، دوستانه، مهربان، انعطاف پذیر، مطیع، صمیمی و دوست داشتنی» پنج صفت اصلی برای کسانی بودند که در دسته «ثبات» قرار گرفتند .

در هر دو دسته، «عظمت» با سلامتی بهتر و مقام بالاتر مرتبط بود. آنها طعمه های زنده بیشتری می خوردند، زندگی گروهی بهتری داشتند و اغلب جفت گیری می کردند. عامل «ثبات» شامل صفت هایی است که در ببرها موجب روان رنجوری می شود. این دو ویژگی شخصیتی تقریباً ۴۰ درصد از تفاوت را در رفتار ببرها توضیح می دهند. هیچ تفاوتی بین ببرهای نر و ماده مشاهده نشد.

شخصیت ببری شما چیست؟

آیا شما عظمت بیشتری دارید یا فوق العاده با ثبات هستید؟ ویژگی‌های شخصیت ببر ، خیلی مثبت تلقی نمی شود.

کسانی که در دسته «عظمت» قرار می‌گیرند «جاه‌طلب، شجاع، مدبر» هستند، اما می‌توانند «احمق» و «منزوی» نیز باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد