اونس طلا2195.18
مظنه14,176,000
18 گرم3,272,500
ارزش سکه31,938,528
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تقاضا برای خرید طلا افزایشی می شود !

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به ثبات ارزش دلار، خرید طلا در بازار افزایش می یابد.

روز گذشته قیمت طلا برای تحویل در آوریل در کامکس نیویورک به 1953 دلار در هر اونس رسید که 30 دلار یا 1.5 درصد در روز کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا ،قیمت طلا در روز سه‌شنبه به‌دنبال کاهش ارزش دلار کمی افزایشی شد اما بهبود ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران پس‌از تلاش مقامات آمریکا برای کاهش ترس نسبت‌به بحران سیستم بانکی جهانی تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را محدود کرده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 5 دلار افزایش به 1959 دلار رسید.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به ثبات ارزش دلار، خرید طلا در بازار افزایش پیدا می‌کند. شاخص دلار 0.2 درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

بیشتر بخوانید

دلار افزایش قیمت طلا را متوقف کرد

قیمت طلا بیش‌از 1 درصد در روز دوشنبه کاهش یافت، چون تمایل سرمایه‌گذاران به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن نسبت‌به سایر سرمایه ها کاهش یافته بود. این اتفاق پس‌از آن افتاد که بانک فرست سیتیزن اعلام کرد سپرده‌ها و وام‌های بانک ورشکسته سیلیکون‌ولی را متقبل می‌شود.

شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در آخر هفته، فِرست سیتیزِنز بَنک شِرز (شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی) همه وام‌ها و سپرده‌های بانک سیلیکون‌ولی را خرید و در ازای آن، حقوق سهام شرکت بیمه سپرده فدرال را در سهام خود به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار اعطا کرد.

مقام‌های فرست سیتیزنز که در کارولینای شمالی واقع است، اعلام کردند مشتریان همچنان به حساب‌های خود دسترسی دارند و شعبه‌ها از روز دوشنبه باز می‌شوند.

اما طلا همچنان یک سرمایه‌گذاری ایمن در نظر گرفته می‌شود چون ترس از گسترش بحران بخش بانک‌داری هنوز ادامه دارد. دولت آمریکا از ابزارهای بسیاری برای جلوگیری از گسترش این بحران استفاده می‌کند و تأکید دارد سپرده‌های مردم ایمن هستند.

فدرال رزرو آمریکا درحال بررسی تأثیر افزایش نرخ بهره بر اقتصاد و تورم است.

از طلا همواره به‌عنوان 1 پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شود اما افزایش نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 0.15 درصد افزایش به 23 دلار و 18 سنت رسید و پلاتین بدون تغییر خاصی 978 دلار و 2 سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت خام نیز تغییر چندانی در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه در آسیا نداشته است. بازارهای نفت بر تحولات بحران بانکی و همچنین نگرانی در مورد عرضه و افزایش تقاضا تمرکز کرده‌اند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 34 سنت معادل 0.44 درصد کاهش به 77 دلار و 78 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 5 سنت معادل 0.07 درصد کاهش 72 دلار و 76 سنت معامله می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد