اونس طلا2385.28
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

شرایط و میزان ارث بردن زن از شوهرش چیست؟

ارث یکی از قواعد فقهی است که در دین اسلام تعیین شده است. میزان سهم‌الارث نیز برای هریک از افرادی که در اطراف متوفی وجود دارند، تعیین شده است. زن نیز طی شرایطی از شوهرش ارث می‌برد.

به گزارش سایت طلا، ارث یکی از قواعد فقهی است که در دین اسلام تعیین شده است. میزان سهم‌الارث نیز برای هریک از افرادی که در اطراف متوفی وجود دارند، تعیین شده است. زن نیز طی شرایطی از شوهرش ارث می‌برد.

شرایط ارث بردن زن یکی از موارد بسیار پر چالش است. پس از فوت، افراد کنترلشان را بر دارایی‌های به‌جامانده از خود ازدست‌داده و در صورت داشتن ورثه، اموال آن‌ها تحت عنوان ارث به وراثشان می‌رسد. از جمله مسائلی که همواره سبب اختلاف میان وراث متوفی است، مبحث سهم‌الارث هریک از وراث است.

شرایط ارث بردن زن از شوهرش چیست؟

از جمله مسائلی که همواره سبب اختلاف میان وراث متوفی است، مبحث سهم‌الارث هریک از وراث است. میزان سهم‌الارث زن از شوهرش درصورتی‌که بچه داشته باشد چقدر است؟

اگر شخص متوفی فرزند داشته باشد، خواه این فرزندان متعلق به همسر فعلی او باشند یا نباشند، درهرصورت آن‌ها فرزند قانونی متوفی محسوب می‌شوند و از پدرشان ارث می‌برند.

وجود این فرزندان بر میزان سهم‌الارث همسر متوفی تأثیر می‌گذارد. درصورتی‌که متوفی فرزند یا فرزندانی داشته باشد، میزان سهم‌الارث زن از شوهرش، معادل یک‌هشتم از عین اموال منقول و یک‌هشتم از قیمت اموال غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان (بنا، زمین و باغ و درختان) است.

“ ماده ۹۴۶ قانون مدنی:

زوج از تمام اموال زوجه ارث می‌برد و زوجه در صورت فرزندان بودن زوج یک‌هشتم از عین اموال منقول و یک‌هشتم از قیمت اموال غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان ارث می‌برد درصورتی‌که زوج هیچ فرزندی نداشته باشد سهم زوجه یک‌چهارم از کلیه اموال به ترتیب فوق است.”

اگر مرد چند همسر داشته باشد، میزان سهم‌الارث آن‌ها چگونه تعیین می‌شود؟

درصورتی‌که مرد چند همسر دائمی و شرعی داشته باشد در اینجا میزان سهم‌الارث زن‌ها کمتر خواهد شد. نحوه محاسبه ارث زنان متوفی به این صورت است که اگر متوفی فرزند داشته باشد، معادل یک‌هشتم اموال او تعیین شده و بعد آن میزان یک‌هشتم بین زن‌های متوفی به‌تساوی تقسیم می‌شود.

درصورتی‌که متوفی فرزندی نداشته باشد، معادل یک‌چهارم اموال او تعیین شده و بعد آن مقدار یک‌چهارم میان زنان او به‌صورت مساوی تقسیم می‌گردد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد