اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت طلا گران خواهد شد

تحلیل گران بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا و نقره در معاملات روز جمعه آمریکا افزایش یافت و نقره به بالاترین حد خود در شش هفته گذشته رسید.

سلسله مشکلات بانکی اخیر در ایالات متحده و اروپا همانطور که برخی ناظران کهنه کار بازار مالی انتظار داشتند در حال انجام است و نوعی بحران رو به جلو که هیچ نشانه ای از رها شدن نشان نمی دهد.

به گزارش بلومبرگ، فدرال رزرو بعد از ظهر پنجشنبه گزارش داد که بانک های ایالات متحده در هفته منتهی به 22 مارس 165 میلیارد دلار از تسهیلات وام فدرال رزرو جذب کرده اند، که بر نگرانی وام دهندگان در مورد نقدینگی بین بانکی موجود تاکید دارد.

در حالی که سرمایه گذاران نکات بانک مرکزی ایالات متحده را در مورد توقف احتمالی در مسیر افزایش نرخ خود ارزیابی کردند هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 18 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 1996 دلار رسید.

مهم ترین دلیل افزایش نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی سیگنال فدرال رزرو مبنی بر پایان چرخه انقباضی توسط این نهاد بود.

همین موضوع نیز سبب شده بود تا نرخ سود اوراق قرضه آمریکا نیز کاهش پیدا کند و این موضوع نیز جاده صاف کن طلا برای رسیدن به مرز مهم 2 هزار دلاری بود.

بیشتر بخوانید

ورق در بازار طلا برگشت/ صعود قیمت طلا ادامه دارد؟

فدرال رزرو روز گذشته در پایان نشست دو روزه خود نرخ بهره را به میزان 25 صدم درصد افزایش داد. با اینکه بازارها احتمال توقف افزایش نرخ بهره را در همین جلسه می دادند و افزایش نرخ بهره شوک منفی به بازارها وارد کرد، اما سیگنال بانک مرکزی آمریکا مبنی بر احتمال توقف رشد نرخ بهره سبب رشد قیمت فلز زرد شد.

تحلیل گران بر این باورند که اگر فدرال رزرو در عمل سیاست انقباضی خود را متوقف کند، این موضوع می تواند چراغ سبز مهمی به طلا باشد. دلیل اول اینکه طلا به نرخ بهره حساس است و این موضوع مستقیما خبر صعودی برای طلا محسوب می شود، و دوم اینکه در این حالت احتمال افزایش مجدد تورم در آمریکا نیز وجود دارد، و طلا نیز در مواقع تورمی با افزایش تقاضا مواجه می شود.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار گفت: دلار قوی، تقویت قیمت طلا به علت کاهش سوددهی اوراق قرضه را خنثی می‌کند اما «ترس‌های اقتصادی که به کاهش نرخ بهره منجر خواهد شد می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.»

ارزش اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت درحالی که ارزش دلار 0.7 درصد بالا رفت.

کامرز بانک نیز پیش‌‌بینی خود از قیمت طلا تا پایان سال را به 2 هزار دلار افزایش داد و در این زمینه به بانک‌های گلدمن ساکس، سیتی و ANZ پیوست.

از طرفی پس از اینکه جنیفر گرنهولم، وزیر انرژی آمریکا گفت، پر کردن دوباره ذخایر راهبردی آمریکا(SPR) ممکن است چندین سال زمان ببرد، قیمت نفت در معاملات امروز به علت نگرانی در مورد فزونی عرضه احتمالی کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 2 دلار و 32 سنت کاهش 73.59 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 2 دلار و 35 سنت کاهش 67.61 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی، روز گذشته نیز حدود یک درصد از ارزش خود را از دست دادند اما در مسیر ثبت افزایش هفتگی حدود 3 تا 4 درصدی قرار دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد