اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قيمت طلا در بازارهاي جهاني 0.97 درصد تقويت شد

بانك مركزي اعلام كرد:‌ متوسط قيمت طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط قيمت آن در هفته ماقبل در بازار نيويورك 97/0 درصد افزايش يافت.


به گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط قیمت آن در هفته ماقبل در بازار نیویورک 97/0 درصد افزایش یافت.
براساس این گزارش، به نرخ‌های آخر وقت بازار مذکور، در هفته گذشته متوسط قیمت هر اونس طلا در محدوده 65/1250 - 05/1237 دلار در نوسان بود.

* اهم عوامل تأثیر گذار در بازار طلا طی هفته

گزارش بانک مرکزی حاکی‌است، ابتدای هفته نگرانی‌ها از وضعیت اقتصاد جهانی و کاهش ارزش شاخص‌های سهام باعث تقویت تقاضا برای پناهگاه امن شد و قیمت طلا افزایش یافت.
همچنین، از اواسط هفته با انتشار ارقام اقتصادی مناسب مربوط به امریکا و چین و تقویت بازارهای سهام، طلا از حرکت صعودی باز ماند.
طبق این گزارش، تقویت شاخص تولیدات صنعتی امریکا از یک سو و بهتر از حد انتظار بودن میزان کاهش اشتغال غیرکشاورزی این کشور در ماه اوت بخشی از نگرانی‌ها در مورد وضعیت بد اقتصادی این کشور را کاهش داد.
این گزارش اضافه می‌کند،‌ کاهش رشد بخش خدمات امریکا در ماه اوت تا حدودی اثر مثبت ارقام تولیدات صنعتی و اشتغال غیرکشاورزی را خنثی نمود.

* ‌تحلیل بنیادی بازار طلا

بانک مرکزی در این گزارش تاکید کرده است: وقتی آقای برنانکه روز جمعه 27 اوت در گردهمایی جکسون هول اعلام کرد که فدرال رزرو در صورت لزوم سیاستهای انبساطی بیشتری را در پیش خواهد گرفت موضوع افزایش فشارهای تورمی، دوباره به عنوان عاملی که می‌تواند تقاضا برای طلا را به عنوان پوشش تورم افزایش دهد مطرح شد.
این موضوع در کنار افزایش تقاضا برای پناهگاه امن در شرایط عدم اطمینان و همچنین کم کشش بودن عرضه طلا در میان مدت این انتظار را ایجا د نموده است که قیمت طلا همچنان در روندی صعودی به پیشروی خود ادامه دهد.
کسری بودجه و کسری تجاری امریکا بدهی های عظیم خارجی را به این کشور تحمیل کرده است. بسیاری بر این باورند که نگاه بلندمدت دولتمردان امریکا تضعیف دلار برای کم کردن فشار این بدهی‌ها است. موضوعی که مدیران ارشد صندوقهای بزرگ سرمایه‌گذاری در سراسر جهان را بر آن داشته است تا سرمایه
خود را از دارایی‌های دلاری به سمت رقبای ژاپنی و سوئیسی سوق دهند.
بازار طلا هم با اینکه در قایسه با بازار اوراق قرضه و سهام از ابعاد کوچک‌تری برخوردار است اما از توجه مدیران صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری بی‌نصیب نمانده است.
با اینکه هفته گذشته به‌ویژه از اواسط آن شاهد انتشار برخی اخبار خوب اقتصادی نظیر افزایش تولیدات صنعتی امریکا و حتی کاهش کمتر از انتظار اشتغال غیرکشاورزی این کشور در ماه اوت و بالطبع افزایش ارزش سهام و حتی ارزهایی نظیر یورو بودیم اما طلا در سطوح بالا باقی ماند و در روز چهارشنبه بیش از 1250 دلار / اونس در بازار نیویورک معامله شد.
به هر حال در اواخر هفته پس از انتشار شاخص تولیدات صنعتی امریکا و در روز جمعه آمار اشتغال غیرکشاورزی این کشور قیمت طلا از حرکت باز ایستاد اما همچنان در سطوح بالا باقی ماند و روند صعودی خود را از دست نداد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد