اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا امسال به بالاترین سطح تاریخی خواهد رسید!

بسیاری از تحلیلگران نسبت به طلا خوش بین هستند زیرا آشفتگی فزاینده بازارهای مالی فدرال رزرو را مجبور می کند تا چرخه انقباض تهاجمی سالانه خود پایان دهد. این تحلیلگران بر این باورند که طلا امسال در آستانه رسیدن به بالاترین سطح تاریخ خواهد بود.

پس از رکورد تاریخی بازارهای ریسکی در سال 2023، تحلیل‌گران شاهد رکورد قیمتی طلا نیز هستند. این دارایی امن از اوایل سال جاری تا کنون رشد 9 درصدی را تجربه کرد و از کف کانال 1800 دلاری به سقف کانال 1900 دلاری صعود کرد. در پی این امر تحلیل‌گران معتقدند که این فلز درخشان توانایی رشد بیشتر در روزهای آتی را دارد و همچنین آنها اعلام کردند که با عبور این دارایی از قیمت 2080 دلار، رکورد تاریخی طلا در طول تاریخ به ثبت خواهد رسید.

البته برای درک بهتر و دقیق‌تر این موضوع تا زمان برگزاری جلسه بعدی فدرال رزرو باید منتظر ماند.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا می تواند در هفته جاری روند صعودی خود را ادامه دهد زیرا سرمایه گذاران خرد نیز به دنبال محافظت از خود در برابر بزرگترین بحران بانکی از سال 2008 هستند، این رویداد وضعیت را برای طلا بهتر کرده است.

تازه‌ترین نظرسنجی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که نگاه خوش‌بینانه سرمایه گذاران خرد به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر رسیده است، برخی این روند را به این دلیل می‌دانند که طلا بهترین سود هفتگی خود را از مارس 2020 تجربه کرده است.

بر اساس داده‌های دانشگاه میشیگان، بازار طلا در بالاترین سطح خود معامله می‌شود زیرا اعتماد مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه مارس با وجود اینکه انتظارات تورمی همچنان بالاست، به شدت کاهش یافته است.

دانشگاه میشیگان روز جمعه، اعلام کرد که قرائت اولیه شاخص احساسات مصرف‌کننده آن به ۶۳.۴ کاهش یافته است که نسبت به ۶۷ فوریه کاهش یافته است. داده‌ها انتظارات را برآورده نکردند زیرا پیش‌بینی‌های حدود ۶۶.۹ بود. این گزارش نشان کرد که احساسات در واقع می‌تواند بسیار بدتر باشد زیرا این نظرسنجی بحران رو به رشد بانکی ایالات‌متحده در هفته گذشته را در نظر نگرفته است.

پس از فروپاشی شانزدهمین بانک بزرگ آمریکا، همه تلاش می‌کنند تا بفهمند چه اتفاقی افتاده است. مشخص نیست که دورکاری به صورت یک عامل مستقیم به ورشکستگی بانک منجر شده است یا مدیریت ضعیف کارمندانی که دورکاری می‌کردند، نشانه مشکلاتی بزرگ‌تر در شرکت بوده است. در هر صورت، آنچه در بانک سیلیکون‌ولی اتفاق افتاد احتمالاً به بحثی گسترده‌تر در خصوص بازگرداندن کارمندان به دفترهای کار منجر خواهد شد.

با توجه به اینکه بازار طلا نزدیک به بالاترین سطح خود است اما واکنش چندانی به آخرین داده‌های اقتصادی نشان نمی‌دهد. بسیاری از تحلیلگران اظهار کردند: در حالی که بخش بانکی با پیامدهای کاهش نقدینگی بازار مقابله می‌کند، طلا همچنان از تقاضای امن سود می‌برد.

اگر چه انتظارات تورمی به پایین‌ترین سطح خود از آوریل ۲۰۲۱ کاهش یافت اما این گزارش اشاره کرد که هنوز بسیار بالاتر از محدوده دو سال قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ است. در این گزارش آمده است که با توجه به مشکلات مداوم در بخش مالی و عدم اطمینان نسبت به واکنش احتمالی سیاست فدرال‌رزرو، انتظارات تورمی ماه‌های آینده نوسان خواهد داشت.

به طور کلی بسیاری از تحلیلگران نسبت به آینده طلا خوش بین هستند زیرا آشفتگی فزاینده بازارهای مالی فدرال رزرو را مجبور می کند تا چرخه انقباض تهاجمی سالانه خود پایان دهد. این تحلیلگران بر این باورند که طلا امسال در آستانه رسیدن به بالاترین سطح تاریخ خواهد بود.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، بازار طلا در حالی افزایش یافت که قیمت‌ها در بحبوحه تاثیرات بخش بانکی بهترین هفته خود را در سه سال اخیر تجربه کردند. تحلیلگران آزمایش سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس را در هفته آینده رد نمی‌کنند زیرا بازارها به نشست سیاست پولی فدرال‌رزرو توجه دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد