اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آغاز آموزش طلافروشان براي اخذ ماليات برارزش افزوده طي روز‌هاي آينده

رئيس هيت مديره اتحاديه طلا و جواهر تهران با اشاره به نزديك شدن به زمان اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده از آمادگي اين صنف براي اجراي قانون مذكر خبر داد و گفت: برگزاري كلاس‌هاي توجيي براي صنف طلا و جواهر از چند روز آينده آغاز مي‌شود.



احمد وفادار در گفت‌وگو با فارس با بیان این که اجرا و تمکین به قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیار ضروری است، گفت: به دلیل پیچیدگی و تعدد مراحل از واردات تا تولید و فروش طلا و جواهر، برای اجرای مناسب این قانون به کار کارشناسی بیشتری نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد زیاد مراحل تولید و فروش طلا و جواهر در صورتی که در هر مرحله سه درصد مالیات اخذ دریافت شود هزینه‌ها افزایش خواهد یافت.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر در واکنش به این نکته که مالیات از واردکننده، تولیدکننده و فروشندگان به مصرف‌کننده نهایی منتقل خواهد شد و در آن صورت احتمال افزایش هزینه‌ها وجود دارد، با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: سه درصد مالیات بر اساس قانون مذکور از فعالان اقتصادی دریافت می‌شود و دولت به همان میزان از مالیات بر درآمد آنها کسر می‌کند و در صورتی که مالیات از مصرف کننده نهایی دریافت شود مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
وفادار درخصوص میزان آمادگی این صنف برای اجرای قانون مذکور با بیان این که آمادگی لازم برای اجرا بند «ب» قانون مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد، افزود: بر اساس این قانون، مالیات به مصرف‌کننده نهایی منتقل خواهد شد لذا صنف طلا و جواهر آمادگی اجرای قانون را دارد.
وی در خصوص اقدامات مسئولان برای آموزش اصناف و بسترسازی برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از برگزاری دوره‌های آموزشی در چند روز آینده خبر داد و گفت: با هماهنگی‌هایی که با معاونت مالیات بر ارزش افزوده در دو روز آینده صورت می‌گیرد کلاس‌های آْموزشی در چند روز آینده برگزار خواهد شد.
وفادار تصریح کرد: هم‌اکنون اصناف با استفاده از فاکتورهای موجود می‌توانند سه درصد مالیات را اعمال کنند و پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی، از فاکتورهایی که سازمان امور مالیاتی طراحی کرده استفاده خواهد شد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد