اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ویدئویی از آخرین روز حضور دولتی‌ها در حیاط پاستور؛ آقای وزیر از عملکرد یک‌ساله خودتان راضی هستید؟

آخرین گپ‌وگفت‌های دولتمردان با خبرنگاران در آخرین چهارشنبه سال در حیاط پاستور، در حال و هوایی بهاری در روزهای پایانی زمستان انجام شد و بیشترین پرسش‌ اصحاب رسانه به مسائل اقتصادی از جمله خودرو و فضای کسب‌وکار و البته بحث همیشگی اینترنت اختصاص داشت.

به گزارش سایت طلا،بیست و چهارم اسفند و در آخرین چهارشنبه‌ سال ۱۰ عضو کابینه به پرسش‌های متنوع و عیدانه‌ی خبرنگاران پاسخ دادند؛ گرچه این آخرین در حاشیه حیاط پاستور خبرنگاران در سال ۱۴۰۱ بود اما به گفته‌ی سخنگوی دولت، جلسات هیأت دولت برای بررسی و آماده‌سازی لایحه قانون برنامه هفتم توسعه تا روز جمعه (۲۶ اسفند) ادامه دارد.

آنچه در پی می‌آید، گزیده مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی، «علی سلاجقه» رئیس سازمان محیط زیست، «جواد اوجی» وزیر نفت، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان رئیس‌جمهور و «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت با خبرنگاران حوزه دولت است:

خبر خوش آقای وزیر

«سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با دست پُر به جمع خبرنگاران آمده بود،گفت که الحمدالله! تمام صندوق‌های بازنشستگی که زیر پوشش این وزارتخانه هستند نسبت به پرداخت مطالبات جامعه هدف اقدام و حتی معوقات سنوات آن هم پرداخت شده است.

درباره تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگری هم تا اوایل هفته آینده تعیین حقوق حداقل دستمزد کارگران مشخص شود.

صادرات ۴۵ هزار خودور ایرانی به بلاروس

«سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت هم از توافق مطلوب برای صادرات ۴۵ هزار خودرو تا سه سال آینده به بلاروس خبرداد که نزدیک ۴۵۰ میلیون دلار ارزش این قرارداد امضاء شده است.

همچنین کل حجم تجاری صادرات ما به بلاروس در طول یک‌سال، حدود ۱۵، ۱۶ میلیون دلار است، در این قرارداد که در یکی دو ماه اخیر امضا شد یکباره ۴۵۰ میلیون دلار قرارداد امضا شد این نویدبخش توسعه روابط اقتصادی با بلاروس است.

افتتاح یک پالایشگاه بنزینی در دَمِ عید

«جواد اوجی» وزیر نفت از گشایش مجتمع پالایشگاهی در روزهای به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه‌ خبرداد و گفت که با بهره برداری از آن میزان تولید بنزین در پالایشگاه آبادان روزانه به ۱۴ میلیون لیتر و تولید گازوئیل به ۱۸ میلیون لیتر افزایش می یابد.

این پتروپالایشگاه علاوه بر تولید سوخت، گازوئیل و بنزین، محصولات خوراک پتروشیمی‌ها را هم تامین می‌کند و ۱۰۰ درصد دولتی است.

اُفت اینترنت

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات علت اختلال صبح امروز را حمله سایبری ندانست و گفت که خودم در جلسه بودم و به من گزارش دادند که اختلال داشتیم و به‌زودی برطرف می‌شود.

نصب تندیس یکی از مشاهیر ایران در یک میدان

«محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اعلام یک خبر گفت: تندیس حکیم نظامی یکی از مشاهیر ایران در میدان ونک تهران نصب خواهد شد. به هر حال نگاه ما به مشاهیر فرهنگی کشور در حصار تنگ نگاه های جغرافیای سیاسی محدود نمی‌شود.

همچنین با مصوبه اخیر دولت عقب ماندگی حقوق کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جبران خواهد شد.

تصویب کلیات تغییر ساعات کاری ادارات

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت گفت: هیأت وزیران به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی و ماده واحده قانون نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، کلیات تغییر ساعات آغاز به کار و پایان ادارات و مشاغل گوناگون را تصویب کرد که جزییات آن پس از بررسی پیشنهادات و نهایی شدن اعلام خواهد شد.

محقق شدن برنامه‌های سازمان انرژی اتمی در ۱۴۰۱

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم گفت که ما ۱۳۰ دستاورد تحقیقاتی، فناوری و صنعتی داشتیم که در طول عمر سازمان انرژی اتمی به این میزان نتیجه‌گرایی را تجربه نکرده بودیم.

ما هر آنچه را که در سال ۱۴۰۱ در سازمان انرژی اتمی برنامه ریزی کرده بودیم را انجام دادیم.

تصویب آیین‌نامه بیمه زنان خانه‌دار دارای سه فرزند

«انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: ما امروز تصویب آیین‌نامه را در ارتباط با بیمه زنان خانه‌دار دارای سه فرزند را داشتیم که در روستاها و عشایر ساکن باشند، روستا و عشایر مورد پوشش این بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

اجرای تفاهمنامه دو سازمان از ۱۴۰۲

«علی سلاجقه» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان انرژی اتمی از سال آینده خبر داد و در زمینه حیات وحش در موارد مربوط به پزشکی می‌توانیم از ظرفیت‌های هسته‌ای استفاده کنیم.

ادامه طرح پزشک خانواده در ۱۴۰۲

«بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت گفت: امسال طرح پزشک خانواده را در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاها اجرایی کردیم. امیدواریم بتوانیم طرح پزشک خانواده را سال آینده در تمام کشور اجرایی کنیم.

به همه اعتراضات معلمان رسیدگی می شود

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: برای همکارانی که سال گذشته بازنشسته شده بودند، بیش از ٩٠٠ هزار حکم صادر شده است که از ابتدای سال ۱۴۰۲ برای آنها همان رتبه‌ای که دارند پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت.

برخی معلمان مدارک خود را درست بارگذاری نکرده‌اند که عمده اعتراضات به این خاطر است. تعدادی نیز معترض هستند که با انجام رتبه‌بندی امتیاز خاصی به آنها تعلق نگرفته و اعتراض در خصوص رتبه‌بندی معلمان حق همکاران است و به همه اعتراضات رسیدگی خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد