اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار طلا وارد فاز احتیاط شد

در حال حاضر، تمرکز سرمایه‌گذاران بر اجلاس هفته آینده فدرال رزرو آمریکاست که دورنمای طلا را در بلندمدت مشخص خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا،قیمت فلز زرد در پنج روز گذشته بیش از 100 دلار افزایش یافت، زیرا تعطیلی سه بانک آمریکا، به ویژه بانک سیلیکون ولی، بر شکاف های فزاینده در اقتصاد آمریکا ناشی از افزایش شدید نرخ بهره در سال گذشته تأکید کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز در حالی که گزارش تورم آمریکا نیز منتشر شد نوسان قیمتی شدیدی نداشت و در مرز 1900 دلار باقی ماند.

طلا عکس‌العمل خاصی به اطلاعات شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا نشان نداده است. تورم ماهانه در آمریکا 0.4 درصد در فوریه افزایش یافته که مطابق با انتظار و کمتر از 0.5 درصد ژانویه بوده‌است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا 6 درصد نسبت‌به سال گذشته بالا رفته است. سرمایه‌گذاران هم همین میزان را پیش‌بینی می‌کردند. ارزش دلار تغییر چندانی پس‌از انتشار این خبر نشان نداده است.

بیشتر بخوانید

تقاضا برای خرید طلا افزایش یافت / طلا گران تر می شود؟

قیمت طلا پس‌از افزایش بیش‌از 5 درصدی در سه روز گذشته در نتیجه ورشکستگی بانک سیلیکون ولی آمریکا و همچنین کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور، همچنان بالاتر از 1900 دلار باقی‌مانده است. نگرانی درمورد ثبات مالی در آمریکا تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و احتمال آسان‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا را بالا برده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش تغییر چندانی نداشت و در رقم 1902 دلار ثابت ماند.

در حال حاضر، تمرکز سرمایه‌گذاران بر اجلاس هفته آینده فدرال رزرو آمریکاست که دورنمای طلا را در بلندمدت مشخص خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 25 واحد طی دو اجلاس آینده افزایش دهد.

در حالی که به دلیل ورشکستگی بانک سیلیکون ولی و آثار رکودی افزایش نرخ بهره برخی از تحلیل گران پیش بینی می کنند که فدرال رزرو برای ادامه مسیر انقباضی خود احتیاط بیشتری به خرج دهد اما گزارش تورم آمریکا می تواند باز هم شک و تردید در بازارها را درباره میزان رشد نرخ بهره در نشست آینده فدرال رزرو را افزایش دهد.

قیمت نقره امروز با 0.48 درصد کاهش به 21 دلار و 94 سنت رسید و پلاتین با 0.54 درصد افزایش 992 دلار و 48 سنت معامله می‌شود.

کریستوفر وونگ، استراتژیست OCBC FX گفت: آرامش نسبی در بانک‌های ایالات‌متحده و افزایش بازدهی خزانه‌داری ممکن است به طور موقت تقاضا برای پناهگاه‌های امن مانند طلا را کاهش دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد