اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاخ سفید: ارتباط با ایران برای آزادی زندانیان آمریکایی ادامه دارد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن اعلام کرد که ارتباط واشنگتن با تهران برای آزادی زندانیان دو تابعیتی آمریکایی ادامه دارد.

به گزارش سایت طلا ، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی درباره زندانیان دو تابعیتی در ایران گفت: آمریکا به تعامل و ارتباط با ایران برای آزادی هر چه سریعتر زندانیان آمریکایی بازداشت شده در ایران، همچنان ادامه می دهد.

سالیوان با بیان اینکه در حال حاضر "توافقی وجود ندارد" در عین حال گفت: آخرین کاری که می‌خواهیم انجام دهیم دادن امید دروغ و کاذب به خانواده آمریکایی‌هایی است که منتظر عزیزانشان هستند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: "راجر کارستنز" نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در امور گروگان‌ها از روز دوشنبه ١٣ مارس تا روز پنجشنبه ۱۶ مارس به قطر برای شرکت در «نشست امنیت جهانی» به دوحه می‌رود و با نمایندگان دولت‌ها و طرف های مربوطه درباره "نحوه حل و فصل بازداشت‌های اشتباه و غیرقانونی و موارد گروگانگیری" بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه به وقت محلی از دستیابی ایران و آمریکا به توافق برای تبادل زندانیان خبر داد و گفت: اگر همه چیز از سوی طرف آمریکایی به خوبی پیش برود، در کوتاه‌مدت شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود.

حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به روند پیشرفت مذاکرات برای رفع تحریم‌ها گفت: همچنان تبادل ‌پیام‌ها با طرف آمریکایی در موضوع لغو تحریم‌ها جریان دارد. در روزهای اخیر در موضوع تبادل زندانیان موجود بین ایران و آمریکا به یک توافقی دست پیدا کردیم و اگر همه چیز از سوی طرف آمریکایی به خوبی پیش برود، در کوتاه‌مدت شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما این پرونده را یک موضوع کاملا انسانی می‌دانیم. ‌از مارس سال گذشته در این رابطه سندی میان ما و طرف آمریکایی به طور غیرمستقیم امضا و به تایید رسید. اما زمینه اجرای آن‌ اکنون فراهم شده و از نظر ما همه چیز آماده است و طرف آمریکایی در حال آخرین هماهنگی‌های فنی خود قرار دارد.

مقامات آمریکایی از جمله جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید و ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این اظهارات را رد کردند اما ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ضمن اشاره به واکنش تعجب برانگیز طرف آمریکایی در موضوع تبادل زندانی بین دو کشور گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران تبادل زندانیان موضوعی کاملا انسانی است که نباید دستمایه بازی‌های سیاسی قرار گیرد.

ناصر کنعانی یکشنبه شب در پی واکنش تعجب برانگیز طرف آمریکایی نسبت به اظهارات روز یکشنبه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در خصوص تبادل زندانیان اظهار داشت: از ماه مارس سال گذشته میلادی از طریق یک واسطه توافق مکتوبی در خصوص تبادل زندانیان به امضا رسیده که نماینده معرفی شده رسمی آمریکا نیز آن را امضا کرده است، اما به بهانه‌های مختلف تاکنون از سوی دولت آمریکا اجرا نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود:در هفته‌های اخیر نیز تبادل پیام‌های غیرمستقیم برای به روز رسانی آن در جریان بوده است.

خبرنگار شبکه العربیه ادعا کرد که آمریکا در ازای آزادی سه زندانی، منابع مالی ایران را که حدود ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، آزاد می‌کند.

این خبرنگار مدعی شد: وجوه ایرانی که واشنگتن آزاد می‌کند برای اهداف بشردوستانه اختصاص خواهد یافت. پول‌های ایران که واشنگتن آزاد خواهد کرد در عراق، ژاپن و کره جنوبی مسدود شده است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه از تلاش این کشور برای آزادسازی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران خبر داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد