اونس طلا2216.27
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره چهارشنبه سوری: مردم هوشیار باشند

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از کشف شبکه‌ها و تجهیزات خرابکاری برای عملیات در شب چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوری) خبر داد.

به گزارش سایت طلا ، وزارت اطلاعات سه شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از کشف شبکه‌ها و تجهیزات خرابکاری برای عملیات در شب چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوری) خبر داد و در عین حال از مردم خواست ضمن حفظ هوشیاری کامل در شب‌های منتهی به چهارشنبه آخر سال و مراقبت از فرزندان خود، موارد مشکوک را به ستاد خبری وزارت اطلاعات به شمار ۱۱۳ گزارش کنند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به استحضار ملت شریف ایران میرساند؛ به دنبال دریافت اطلاعات معتبر در خصوص وجود توطئه های چندگانه ای برای انجام اقدامات تروریستی و خرابکارانه در شبهای منتهی به چهارشنبه ی آخر سال، سربازان گمنام امام زمان (عج) در روزهای گذشته با بکارگیری انواع شیوه های ردیابی اطلاعاتی، امنیتی و فنی، موفق به شناسایی و بازداشت چندین تیم تروریستی و کشف انواع مواد و ابزارهای انفجاری، نارنجک‌های دستی و خمپاره‌های دست ساز شدند. از جمله تیم های بازداشت شده و مواد انفجاری مکشوفه میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱- شناسایی و بازداشت تیم ۲۱ نفره از عناصر وابسته به گروهک تروریستی منافقین در تهران شامل تعدادی از عوامل سابقه دار گروهک، زندانیان آزاد شده ی منافقین و عوامل عملیاتی آماده انجام اقدامات تروریستی. متهمین بازداشت شده اقدامات خرابکارانه ای همچون آتش زدن اموال عمومی، به ویژه اتوبوسها در چهارراه های شلوغ و تخریب اموال خصوصی و پرتاب خمپاره های دست ساز را در برنامه داشتند.

۲- شناسایی و بازداشت یک هسته ی وابسته به گروهک های تروریستی منافقین و شبکه ی همکار آن در مشهد مقدس و کشف تعداد ۳۰۰ نارنجک دست ساز (سه راهی انفجاری) که برای استفاده در شب چهارشنبه ی آخر سال فراهم شده بودند. ضمناً همه عناصر دستگیر شده دارای سابقه ی حضور مؤثر در اغتشاشات خیابانی پاییز گذشته هستند و علاوه بر تولید نارنجک های دستی پیش گفته، تعداد فراوانی کوکتل مولوتف تولید و انبار نموده و برنامه هایی برای ایجاد راهبندان های مصنوعی، حمله به مراکز خاص و انجام خرابکاری طراحی کرده بودند.

۳- کشف تعداد ۱۶۲ نارنجک دست ساز، بیسیم و مقادیر فراوانی مواد اولیه ی تولید نارنجک در یکی از شهرهای غرب کشور و دستگیری عوامل اصلی تهیه ی مواد پیش ساز بمب در آن شهرستان و مرتبطین آنها در تهران.

۴- شناسایی کارگاه دیگری در یکی از شهرهای غرب کشور که علاوه بر تهیه، انبار نمودن و فروش غیرقانونی مواد منفجره، به تولید انبوه برخی مواد انفجاری می پرداخت. در این کارگاه انواع مواد پیش ساز و خط تولید کامل بمبهای دستی مستقر بود که عناصر اصلی بازداشت، مواد پیش ساز بمب ضبط و کارگاه توقیف شد.

۵- کشف دو کارگاه تولید بمب های دستیِ دارای ترکش در یکی از استان های شمالغرب کشور و بازداشت عامل اصلی و تعدادی از همکاران وی. علاوه بر آن مقادیر فراوانی مواد شیمیایی پیش ساز بمب، مواد محترقه و بمب های بزرگ آماده انفجار و تجهیزات کارگاهی مرتبط نیز کشف و توقیف شد. اگرچه عوامل اصلی این پرونده از عناصر بومی استان فوق الاشاره هستند اما با متهمین متعددی در استان های غربی، شرقی و پایتخت کشور در ارتباط بودند که کلیه ی مرتبطین آنها شناسایی شده، تعدادی بازداشت و تعداد دیگری فعلاً تحت نظر قرار گرفته اند.

۶- گروهک تروریستی منحله ی دمکرات اقدام به اعزام تیمی با هدفِ خرابکاری در شب چهارشنبه ی آخر سال نموده بود که بلافاصله مورد رصد سربازان گمنام قرار گرفت و اعضای آن پیش از هر اقدامی بازداشت شدند. همچنین ۱۰ محموله ی نظامی شامل سلاح های کمری، نارنجک، مقادیر زیادی فشنگ و خشاب و اقلامی برای انجام جنگ روانی در شب چهارشنبه ی آخر سال کشف و ضبط گردید.

در پایان متذکر می گردد که گرچه با کشف کارگاه ها، مواد و تجهیزات انفجاری و دستگیری عناصر تروریستی فوق الاشاره، ضربات سهمگینی بر تشکیلات، نفرات و برنامه های تروریستها وارد آمد، با این حال ضرورتِ رعایت حداکثری ملاحظات امنیتی در شب های پیشرو همچنان مورد تأکید میباشد. تروریست ها در ادامه ی جنگ ترکیبی و اغتشاشات پاییز گذشته و ناکامی سناریوی مرکزی خویش، اکنون شدیداً به دنبال آسیب رسانی به مردم و انتساب اقدامات جنایتکارانه ی خود به حافظان نظم و امنیت کشور هستند. لذا جان برکفان بینام و نشان ملت بزرگ ایران اعلام می نمایند که همچون همیشه با تمام توان خود به ایفای وظایف خویش می پردازند و در رویارویی با تروریسم صهیونیستی، قاطع و کوبنده عمل خواهند کرد. همچنین از مردم فهیم و بابصیرت نیز تقاضا دارند ضمن هوشیاری کامل در شب های منتهی به چهارشنبه آخر سال و مراقبت از فرزندان خود، در عین حال موارد مشکوک را به ستاد خبری وزارت به شماره ۱۱۳ گزارش نمایند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد