اونس طلا2213.59
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اتهام زنی سفیر انگلیس در عراق به ایران

سفیر انگلیس در عراق در تازه ترین موضعگیری خود ادعاها و اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با وضعیت عراق، جنگ اوکراین و موضوع صلح آمیز هسته ای ایران مطرح کرد.

به گزارش سایت طلا ، «مارک برایسون ریچاردسون» سفیر انگلیس در بغداد امروز دوشنبه در گفت وگو با پایگاه خبری «العربی الجدید» در پاسخ به این سوال که "نظرش درباره تاکید عراق بر آمادگی برای سرپرستی (گفت وگوها) یا حمایت از بازگشت گفت و گو بین غرب و ایران پیرامون برنامه هسته ای این کشور چیست؟ با اتهام زنی و مقصر دانستن ایران گفت: عراق می‌تواند چنین نقشی را در چارچوب تلاش‌های خود برای رفع تنش‌ها و اختلافات در منطقه و جهان ایفا کند و ما از ایران انتظار داریم که حسن نیت را ابراز و آمادگی خود را از طریق انجام اقدامات واقعی شامل متوقف کردن حمایت نظامی خود از جنگ روسیه علیه اوکراین، متوقف کردن تهدیدات خود علیه شخصیت‌ها در انگلیس و همچنین اجرای مجدد تعهدات خود در توافق هسته‌ای با غرب نشان دهد.

سفیر انگلیس همچنین با دخالت در روابط دوجانبه بین ایران و عراق و بدون توجه به مشروع و قانونی بودن اقدام جمهوری اسلامی ایران در دفع تهدید خارجی از خاک عراق براساس حقوق بین الملل، در پاسخ به این سوال العربی الجدید که " ایران در اواخر سال گذشته حملاتی را در اقلیم کردستان عراق انجام داد و انگلیس به این موضوع چگونه نگاه می کند؟ گفت: حملاتی از این دست، چه از سوی ایران و چه از سوی هر کشور دیگری، غیرقابل قبول است برای اینکه حاکمیت عراق را نقض می کند و باید متوقف؛ و دیگر تکرار نشود. ما مخالف هرگونه اقدامی هستیم که تنش‌های منطقه‌ای را افزایش دهد و عراق از روابط قوی و طولانی مدت با ایران برخوردار است و باید در این روابط احترام متقابل به حاکمیت ملی و ثبات حاکم باشد.

ریچاردسون همچنین با بازی با کلمات به طور ضمنی تلاش کرد که نقش ایران را در عراق منفی جلوه دهد و در پاسخ به این سوال العربی الجدید که " به نظر شما ایران در عراق نقش منفی ایفا می کند؟" گفت: ما معتقدیم که فعالیت‌های ایران در عراق و منطقه باید مثبت و شفاف و مبتنی بر احترام متقابل به حاکمیت ملی باشد و از تضعیف صلح و ثبات منطقه خودداری کند.

سفیر انگلیس در پاسخ به این سوال که "گشایش بین المللی و منطقه ای اخیر به روی عراق در دولت جدید این کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟" گفت: به اعتقاد ما، محمد شیاع السودنی نخست وزیر برای ایجاد روابط مثبت با همسایگان عراق و جامعه بین المللی تلاش می کند و بغداد می تواند نقش مهم و مثبتی در کاهش تنش و پایین کشیدن شعله بحران ها در منطقه ایفا کند و این همان چیزی است که ما در تلاش هایش برای بهبود روابط بین عربستان سعودی و ایران دیدیم و انگلیس از این تلاش ها حمایت می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد