اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی عجیب قیمت طلا در کوتاه مدت و بلند مدت

چشم انداز طلا به دلیل افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو برای مدت طولانی‌تر و رشد ضعیف اقتصاد ایالات‌متحده، کاهشی خواهد بود اما در کوتاه مدت صعودی خواهد بود.

به گزارش سایت طلا ،قیمت هر اونس طلا در روز جمعه نزدیک به 2 درصد افزایش یافت تا قیمت به محدوده 1868 دلاری برسد.

این رشد شدید قیمت در روز شنبه سبب شد تا بازدهی هفتگی هم وارد محدوده مثبت شود و در سطح 0.7 درصد رقم بخورد. در حالی که بازار در محدوده مشخصی گیر افتاده بود اما بزرگ ترین بحران بانکی که از بحران مالی بزرگ سال 2008 بی سابقه بوده است، سبب شد تا سرمایه ها به سمت دارایی های امن از جمله طلا هجوم بیاورند.

قیمت طلای جهانی در سه سال گذشته فراز و نشیب بسیاری داشت و به زیر ۱۵۰۰ دلار در هر اونس رسید و البته رکوردهای بالای ۲۰۵۰ دلار در هر اونس را نیز ثبت کرد.

بانک سرمایه‌گذاری لیبروم اعلام کرد که بازار طلا در سه سال گذشته منطقی و تحلیل آن برای سرمایه‌گذاران آسان‌تر بوده است. تام پرایس، تحلیلگر لیبروم به کیتکو نیوز اظهار کرد: با توجه به این نوسانات، جهت قیمت طلا نسبتا آسان است. پس از محدودیت سال ۲۰۲۰، آنچه طلا و سایر کالاها نسبت به آن واکنش نشان دادند، سرازیری سرمایه به اقتصادها و این جبرانی برای رشد ضعیف اقتصاد بود.

البته بعد از آن تورم نیز مشاهده شد و شاید مرتبط با رقابت اقتصادها برای ذخیره سازی کالاها در یک زمان بود. این یک فشار بیش از اندازه و همزمان کشورها به سمت کالاهای صنعتی بود. طلا در این زمینه تحت‌تأثیر قرار گرفت زیرا افرادی که در طلا سرمایه‌گذاری کردند، شوک تورمی را تشخیص دادند.

زمانی که بازار دریافت که فدرال رزرو چرخه افزایش نرخ خود در سال ۲۰۲۲ را جدی کرده است، همه بازارهای کالایی متوقف شدند و با کاهش چرخه افزایش نرخ‌بهره، عوامل صعودی مانند پایان محدودیت در چین و ادامه جنگ روسیه و اوکراین به عنوان نگرانی اقتصادی مطرح شدند.

در آغاز سال جاری، محرک‌های اصلی طلا این دو عامل صعودی بودند؛ با این حال، فدرال رزرو به عنوان محرک اصلی قیمت طلا مطرح شد و این ایده پس از هشدار جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو، در مورد احتمال افزایش نرخ بهره با توجه به داده‌های اقتصادی قوی و تورم بالا، تقویت شد.

دارایی بدون بازده مانند طلا با تهاجمی‌تر بودن فدرال‌رزرو بیش از حد انتظار، با مشکل مواجه خواهد شد. پرایس گفت: این همان فشاری است که طلا در حال حاضر تحت آن قرار دارد و فروش چند هفته اخیر را توضیح می‌دهد.

چشم انداز طلا به دلیل افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو برای مدت طولانی‌تر و رشد ضعیف اقتصاد ایالات‌متحده، کاهشی خواهد بود. پرایس افزود که من انتظار دارم، فدرال رزرو در ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده نرخ‌ها را به طور قابل‌توجهی مثبت نگه دارد و چشم‌انداز رشد مثبتی برای اقتصاد داشته باشد و مردم به انتقال سرمایه‌گذاری های خود به سایر کالاها و به ویژه فلزات صنعتی ادامه خواهند داد.

بانک لیبروم با توجه به این چشم‌انداز، به دنبال فلزات صنعتی از جمله نقره برای پیشی‌گرفتن از طلاست و سرمایه‌گذارانی که احتمالاً مقداری پول در طلا به دست آورده‌اند، بخشی از آن را به کالاهایی مانند مس، آلومینیوم، نیکل و روی اختصاص خواهند داد. پرایس عنوان کرد که اگر دیدگاه سازنده ما در مورد اقتصاد ایالات‌متحده عملی شود، قطعاً شاهد عملکرد بهتر نقره از طلا خواهیم بود.

نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نیز نشان می دهد هم تحلیل گران و هم معامله گران خرد به شدت روی طلا صعودی هستند حتی اگر چشم‌انداز محافظه‌کارانه قیمت را حفظ کنند.

بزرگترین ورشکستگی بانکی از زمان بحران بزرگ مالی سال 2008، در حال ایجاد حرکت صعودی جدید در بازار طلا است. تحلیلگران انتظار دارند تقاضای یافتن پناهگاه توسط سرمایه‌ها، موجب افزایش قیمت ها در هفته آتی شود.

این خوش‌بینی در بازار پس از آن رخ داد که قانونگذاران ایالتی کالیفرنیا کنترل بانک سیلیکون ولی را در روز جمعه به دست گرفتند و شرکت بیمه سپرده فدرال را به عنوان گیرنده تعیین کردند.

SVB همچنین دومین بانکی بود که در این هفته پس از اینکه Silvergate Capital Corp اعلام کرد که به طور داوطلبانه فعالیت های خود را در روز چهارشنبه تعطیل می کند، دچار ورشکستگی شد.

به گفته تحلیلگران، طلا همچنان یک دارایی جذاب خواهد بود زیرا سرمایه گذاران از خود در برابر تورم و آشفتگی های مالی بالقوه محافظت می کنند.

نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نشان می دهد هم تحلیل گران و هم معامله گران خرد به شدت روی طلا صعودی هستند. از میان 21 تحلیل گر شرکت کننده در این نظرسنجی 76 درصد طلا را در هفته آینده صعودی ارزیابی می کنند و فقط 14 درصد بر این باورند که طلا مسیری نزولی را طی خواهد کرد.

همچنین از میان 571 معامله گر شرکت کننده نیز 60 درصد بر این باورند که طلا به سمت مرز 1900 دلاری حرکت خواهد کرد در حالی که 26 درصد طلا را در هفته آتی نزولی می دانند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد