اونس طلا2346.19
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

واکنش مصر به توافق ایران و عربستان

ریاست جمهوری مصر به توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط میان دو کشور واکنش نشان داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از العربی الجدید، ریاست جمهوری مصر به توافق ایران و عربستان واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، احمد فهمی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای گفت: مصر این گام مهم و جهت گیری عربستان سعودی برای رفع تنش در روابط منطقه ای را می‌ستاید.

وی افزود: این اقدام عربستان و ایران تاییدی بر اتکای آنها به اصول و اهداف منشور سازمان ملل در زمینه احترام به حاکمیت کشورها، عدم مداخله در امور داخلی، تحکیم مفاهیم حسن همجواری و ارتقای امنیت و ثبات در منطقه است.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: مصر امیدوار است که این تحول بازتاب مثبتی داشته باشد و فرصت همکاری را به وجود آورد وموجبات تحکیم ارتباط مثبت شود تا روند روابطی ترسیم گردد که آمال ملتهای منطقه در شکوفایی و پیشرفت را محقق سازد.

این واکنش ریاست جمهوری مصر کمتر از ۲۴ ساعت از صدور بیانیه رسمی وزارت خارجه مصر است که در آن اعلام شده بود که مصر با اهتمام توافق ازسرگیری روابط میان عربستان و ایران را دنبال می کند و امیدوار است که به کاهش تنش در منطقه منجر شود.

پیش از این، در جریان مذاکرات فشرده مسئولین نهادهای امنیت ملی ایران و عربستان که از ۶ تا ۱۰ مارس در شهر پکن پایتخت چین برگزار شد، دو کشور توافق کردند که پس از ۷ سال، روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.

بر اساس توافق دو کشور، وزیران خارجه ایران و عربستان ضمن ملاقات با یکدیگر، حداکثر ظرف دو ماه، زمینه‌های اجرایی تبادل سفرا و بازگشایی سفارتخانه‌ها و همچنین سایر الزامات برای از سرگیری روابط را فراهم خواهند کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد