اونس طلا2335.79
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

بوی بد دهانتان در مورد سلامتی شما چه می گوید؟

اگر هرکاری می کنید اما باز هم دهانتان بوی بد می‌دهد بخاطر این ۵ بیماری است.

اگر اصول اولیه نظافت دهانتان را رعایت می کنید، چند بار در روز مسواک می زنید، نخ دندان می کشید و دهانتان را با دهانشویه می شویید اما با وجود اینکه همه این کارها را انجام می‌دهید، بازهم دهانتان بوی بدی می‌دهد این مسئله جدی تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، زیرا بهداشت نامناسب دهان شایع‌ترین علت بوی بد دهان نیست.

وقتی می خوابید، بزاق تولید نمی شود که باعث خشکی و بوی بد دهان در صبح می شود. اگر فقط صبح ها دهانتان بوی بد می دهد، واقعاً مشکلی ندارید (فقط مسواک بزنید!). اما بسیاری از مردم، دهانشان در تمام طول روز خشک است و بوی بد می دهد، که اغلب بخاطر دارویی است که مصرف می کنند.

هفتاد و پنج درصد از داروهای تجویزی، از جمله داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین ها و داروهای فشار خون، خشکی دهان را به عنوان یک عارضه جانبی دارند. اگر بخاطر داروهایتان است، نوشیدن آب بیشتر، جویدن آدامس بدون قند، یا شاید تغییر دارو بتواند به شما کمک کند. در موارد دیگر، بوی بد دهان می تواند نشان دهد که مشکل جدی تری دارید.

ما در سایت طلا، ۵ علت بوی بد دهان را برایتان آوردیم .

1. اگر نفستان بوی عفونت می‌دهد.

ممکن است آلرژی یا عفونت سینوسی داشته باشید. هنگامی که مشکلات مزمن سینوسی دارید، باکتری های موجود در دهان می توانند پروتئین های موجود در مخاط را به ترکیبی به نام اسکاتول تبدیل کنند. مصرف داروهای آلرژی، شستشوی سینوس‌ها یا مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها می تواند این بو را از بین ببرد.

۲. اگر نفس شما بوی میوه می دهد.

ممکن است دیابت داشته باشید. قند موجود در جریان خون شما به طور معمول به سلول های شما می رود، تا به انرژی تبدیل شود. اگر این اتفاق نیفتد، قند خون افزایش می یابد و سلول های شما شروع به سوزاندن چربی برای انرژی می کنند. علت اینکه نفستان بوی میوه می دهد می تواند فرآیند کتون ها بدلیل قندخون بالا باشد.

۳. اگر نفس شما بوی شیر ترش می دهد.

ممکن است دچار عدم تحمل لاکتوز شده باشید. این بو نشان می دهد که بدنتان پروتئین موجود در پروتئین های لبنی را به درستی تجزیه نمی کنید. البته، باید پس از مصرف لبنیات، علائم دیگری مانند اسهال، گرفتگی عضلات و نفخ را نیز داشته باشید.

۴. اگر نفس شما بوی مدفوع می دهد.

ممکن است سنگ لوزه داشته باشید. باکتری ها می توانند در لوزه های شما گیر کنند و یک "سنگ" قابل مشاهده در شکاف لوزه ها تشکیل دهند.

۵. اگر نفس شما بوی تعفن می دهد.

ممکن است بیماری ریوی داشته باشید. بوی بسیار بد ، می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل ریوی مثل عفونت (مانند ذات‌الریه) یا سرطان باشد. اگر مشکوک هستید که دچار بیماری ریوی هستید، برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد