اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا: دیپلماسی بهترین راه در قبال برنامه هسته‌ای ایران است

ند پرایس به رغم اتخاذ رفتار دوگانه و سیاست فشار حداکثری واشنگتن در قبال تهران تاکید کرد دیپلماسی موثرترین راه در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش سایت طلا ،ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که آخرین روز‌های مسوولیت خود را در این سمت می‌گذراند، روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در واکنش به لفاظی‌های وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست خبری با وزیر دفاع آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران با تکرار ادعا‌ها و در همسویی با تل آویو افزود که برنامه هسته‌ای ایران یک چالش فوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم. معتقدیم دیپلماسی موثرترین راه برای تحقق این تعهد است. تنها از طریق دیپلماسی می‌شود به چالش‌های نشات گرفته از ایران رسیدگی کرد.

ند پرایس مدعی شد دیپلماسی همیشه اولین راهکار ما خواهد بود، اما تنها راهکار ما نخواهد بود. ما همیشه با همکاران و متحدان خود در این خصوص در ارتباط هستیم و با آن‌ها مشورت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تفاوت رویکرد واشنگتن و تل آویو در قبال برنامه هسته‌ای ایران گفت که این موضوع به را شرکای اسرائیلی خود واگذار می‌کنم که درباره رویکرد خود صحبت کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: شرکای اسرائیلی ما می‌دانند و با آن‌ها شفاف هستیم. آن‌ها این واقعیت را می‌دانند که ما معتقدیم دیپلماسی تنها راه حل پایدار و دائمی برای چالش برنامه هسته‌ای ایران است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعا‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت که واشنگتن دیپلماسی را بهترین راه در قبال برنامه هسته‌ای ایران می‌داند.

رئیس پنتاگون با تکرار حمایت واشنگتن از صهیونیست‌ها گفت: تل آویو شریک راهبردی ما است و پایبندی واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی محکم است و محکم خواهد ماند. تمرین‌های نظامی با رژیم صهیونیستی نشان دهنده آمادگی ما برای مقابله با بحران‌ها است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: اکنون در مرحله حساسی قرار داریم و تمام اقدامات لازم برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را باید اتخاذ کنیم. اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، این امر سطح تروریسم در جهان را افزایش خواهد داد.

گالانت در ادامه ایران هراسی و بدون اشاره به ناتوانی و ضعف نهاد‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت و بدون توجه به بحران شدید داخلی این رژیم گفت: باید آمادگی این را داشته باشیم که در تمامی سطوح تحرکاتی داشته باشیم و از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای که ما را هدف قرار می‌دهد ممانعت کنیم.

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، اول اسفند ماه با تکرار ادعا‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شده بود که واشنگتن از هر اقدام رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت خواهد کرد.

این مقام آمریکایی در همسویی با لفاظی‌های رژیم صهیونیستی گفته بود: همانطور که بایدن گفته است ما کنار نخواهیم ایستاد که شاهد دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باشیم. همه گزینه‌ها روی میز است و تل آویو می‌تواند و باید هر کاری که برای مقابله با آن نیاز دارد انجام دهد و ما از آن‌ها حمایت کرده‌ایم.

۴۵ نهاد آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا خواستار عقب نشینی سفیر این کشور در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از مواضع ضدایرانی خود در حمایت از رژیم صهیونیستی و اعلام صریح مخالفت بایدن با این لفاظی‌ها شدند.

۴۵ سازمان مردم نهاد در نامه مشترکی به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از او خواسته اند مخالفت خود را با اظهارات "تام نایدز" سفیر واشنگتن در تل آویو به صراحت اعلام کند

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد