اونس طلا2208.5
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جزئیات اولین معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس

معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران از ساعت ۱۲ امروز (پس از ۳۰ دقیقه مرحله پیش گشایش) با ثبت قیمت ۳۰۶ هزار و ۵۶۹ تومان به ازای هر گواهی سپرده شمش طلا (یک دهم گرم) با عیار ۹۹۵ آغاز و در پایان، معامله ۱۶۸۴۴ گواهی سپرده ثبت شد.

به گزارش سایت طلا از بورس کالا، نشست هماهنگی آغاز معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران با حضور مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو) و شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران برگزار و معاملات گواهی سپرده شمش طلا آغاز بکار کرد.

وجیه اله جعفری، معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در این نشست ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا گفت: با شروع بکار معاملات گواهی سپرده شمش طلا از روز جاری قطعا آثار بسیار خوبی را در سرمایه گذاری و هدایت نقدینگی به سمت تولید طلا شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در دو ساعت اولیه آغاز این معاملات بالغ بر ۱.۵ کیلوگرم طلا فروخته شد که معامله این حجم از طلا در روز نخست نشان می‌دهد ابزار مذکور قادر به جذب نقدینگی بالایی خواهد بود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: معاملات گواهی سپرده شمش طلا، بازاری جذاب برای حفظ سرمایه های مردم و جذب سرمایه ها به سمت تولید است.

جعفری افزود: این معاملات در ثبات نرخ ارز نیز کمک کننده خواهد بود و موضوع مهم، مشارکت مردم در این معاملات به دلیل امکان ورود سرمایه های خرد حتی به مقدار یک دهم گرم طلاست که می تواند بخش قابل توجهی از نقدینگی را به سمت بازار قانونمند طلا جذب کند.

وی ضمن اشاره به همکاری موثر وزارت صمت و شخص وزیر صمت نسبت به راه اندازی این معاملات اظهار کرد: تاکنون در بازار فیزیکی بورس کالا ابعاد معامله شمش طلا یک کیلوگرم بود که این موضوع برای مصرف کنندگان طلا کاربرد داشت اما با راه اندازی گواهی سپرده شمش طلا می توان شاهد مشارکت بسیاری از مردم با اعداد و ارقام کوچک بود. خریدهای خرد ۰.۱ گرم که امروز صورت گرفت به معنای پشتیبانی از سرمایه های بسیاری از خانواده هاست.

به گزارش کالاخبر ، در روز نخست معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا که از ساعت ۱۲ ظهر آغاز شد، ۱۶ هزار و ۸۴۴ گواهی تا پایان معاملات به ثبت رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد