اونس طلا2193.53
مظنه14,176,000
18 گرم3,272,500
ارزش سکه31,938,528
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آمریکا یک فرد و ۴۵ شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۱ فرد و ۴۵ شرکت را به بهانه ارتباط با بخش‌های پتروشیمی و هواپیماسازی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش سایت طلا،وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۱ فرد و ۴۵ شرکت را به بهانه ارتباط با بخش‌های پتروشیمی و هواپیماسازی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

شرکت‌هایی که تحریم شده‌اند در امارات، پاکستان، ترکیه، جزایر مارشال، چین، هنگ‌کنگ و ایران مستقر هستند. این شرکت‌ها به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت صنایع هواپیماسازی ایران و شرکت پتروشیمی تریلیانس در این فهرست قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در دو بیانیه درباره تحریم‌های جدید اعمال‌شده علیه یک فرد و ۴۵ شرکت به دلیل ارتباط با ایران توضیح داده است.

در بیانیه نخست ادعا شده آمریکا ۳۹ نهاد که بخشی از یک «شبکه بانکی مخفی» برای تسهیل دسترسی شرکت‌های تحت تحریم ایران به شبکه مالی جهانی بوده‌اند در فهرست سیاه قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا مدعی شده این شبکه امکان دسترسی شرکت پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پتروشیمی تریلیانس به نظام مالی بین‌المللی را فراهم کرده و تجارت آنها با مشتری‌های خارجی را پنهان کرده‌اند.

در بیانیه دوم تصریح شده شبکه‌ای متشکل از یک فرد و ۹ شرکت که در چین مستقر هستند به دلیل حمایت از برنامه پهپادی ایران تحریم شده‌اند.

خزانه‌داری آمریکا مدعی شده این شبکه مسئول فروش و انتقال هزاران قطعه مربوط به صنایع هوا-فضا به ایران بوده است.

آمریکا روز گذشته هم اسامی افراد و شرکت‌های جدیدی را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده بود.

شرکت انطباق گستر سپهر، موسسه ناجی پارس امین و شرکت ناجی پاس به بهانه ارتباط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (چهارشنبه) در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.

اسامی ۸ فرد نیز به بهانه‌های مختلف از جمله ارتباط با شرکت‌های فوق، ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتباط با کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به فهرست سیاه اضافه شده است.

تحریم‌ها علیه ایران

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مأموریت ادعایی خود را «اجرای راهبردهای دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبردهای ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اعلام می‌کند.

این دفتر شامل چهار زیرمجموعه است: ۱-دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفاک) ۲- دستیار وزیر در امور اطلاعات و تحلیل ۳- دستیار وزیر در امور تأمین مالی تروریسم و ۴- شبکه اجرای قوانین مربوط به جرائم مالی.

«اتاق ساکت جنگ اقتصادی»

یکی از مهم‌ترین اهداف و محورهای فعالیت «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را هدایت جنگ اقتصادی علیه ایران، ضربه زدن به گروه‌های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام مالی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشورهای ناهمسو با این کشور تشکیل می‌دهند.

«سی‌ان‌ان» در گزارشی در سال ۲۰۱۰ «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را «اتاق جنگ ساکت» علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: «آنها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند.» «سی‌ان‌ان» نوشته فعالیت‌های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می‌شوند اما اثرگذار هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد