اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درخواست رئیس‌جمهور لهستان از آیت‌الله رئیسی

رئیس‌جمهور لهستان ادعاهای تکراری غرب درباره استفاده پهپادهای ایران در جنگ اوکراین را تکرار کرد و گفت شخصاً با آیت‌الله رئیسی درباره روسیه گفت‌وگو کرده است.

به گزارش سایت طلا ، «آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان در جریان مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» با تأکید بر لزوم مقابله با روسیه در جنگ اوکراین مدعی شد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین نمونه ای از «سیاست استعمار نو» روسیه است و اگر کنترل نشود، می‌تواند موجب «تجاوز علیه یک کشور دیگر» شود.

وی در این خصوص گفت: «به طور خلاصه، [روسیه] می‌خواهد اوکراین را به بردگی بکشاند و ما نمی‌توانیم در قرن 21 با چنین چیزی موافقت کنیم. روسیه اگر اوکراین را شکست دهد، با کشورهای دیگر نیز همین رفتار را خواهد داشت».

دودا با اتهام‌زنی علیه روسیه در ادامه بر لزوم تداوم کمک‌های نظامی غرب از اوکراین برای مقابله با روسیه تأکید کرد و گفت که ارتش اوکراین در حال حاضر به توپخانه دوربرد برای «دفع دشمن» نیاز دارد و آموزش «مهم» خلبانان اوکراینی را برای رساندن آن‌ها به سطح استاندارد ناتو را ضروری دانست.

رئیس‌جمهور لهستان سپس ادامه داد: «من هیچ‌گونه هراسی ندارم که حمله روسیه به لهستان در حال حاضر انجام گیرد. قطعاً همواره چنین خطری در این‌جا وجود دارد. قطعاً اگر به روسیه اجازه بدهیم پیروز شود و اگر روسیه اوکراین را شکست دهد، خطر تهاجمات بیشتر، تهاجم علیه یک کشور دیگر بزرگ نیست بلکه بسیار عظیم است زیرا بحث جاه‌طلبی های امپریالیستی روسیه مطرح است که مجدداً‌ احیا شده است».

آندژی دودا در خصوص گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران درباره روسیه گفت: «من شخصاً با رئیس جمهور ایران صحبت کردم. من در آن گفت‌وگو درخواست کرده بودم که به روسیه تسلیحات نفروشند و از روسیه حمایت نظامی نکنند، زیرا روسیه متجاوز در اوکراین است».

رئیس‌جمهور لهستان همچون دیگر متحدان غربی اوکراین مثل ایالات متحده، مدعی شد که پهپادهای ایران برای بمباران مواضع در اوکراین توسط روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد و «قطعاً‌ ما باید هر آن‌چه را می‌توانیم برای اطمینان حاصل کردن از توقف این رویه انجام دهیم».

دودا بدون اشاره به تحرکات غرب در تسلیح اوکراین و تشدید فشارها علیه روسیه و نقش آن در طولانی شدن جنگ اوکراین گفت: «خواهش می‌کنم یک نظام تحریمی علیه روسیه وضع کنید و این کشور را محدود کنید و این درخواست ما است».

وی در خصوص کمک نظامی لهستان به اوکراین گفت: «ما اکنون در حال تأمین تانک‌های به روز شده پس از شوروی به اوکراین هستیم... در مجموع، بیش از 50 تانک در این بخش برای اوکراین فراهم می‌کنیم».

این مقام ارشد لهستان در پاسخ به این سؤال که آیا خسارات وارده به خط لوله «نورداستریم» یک خرابکاری مرتبط با گروههای طرفدار اوکراین بوده، گفت: «نمی‌دانم می‌توانید این‌ را خرابکاری طرفداران اوکراین بدانید یا خیر. من ماین را می‌گویم: اگر نورداستریم غیرفعال شود و اگر ارسال گاز از روسیه به این طریق ممکن نباشد، برای اروپا سودآور خواهد بود. من مطمئن هستم که این برای غرب اروپا مفید خواهد بود زیرا به طور خلاصه، کسی که از گاز به عنوان ابزار استفاده می‌کند، صرفاً می‌خواهد بر اروپا تسلط یابد و می‌خواهد اروپا را وابسته کند».

دودا در پایان در این خصوص گفت: «من با آرامش منتظر نتایج این تحقیقات [در مورد آسیب خط لوله نورد استریم] هستم. امیدوارم در آینده متوجه شویم که چه کسی مسئول این عمل بوده است».

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش روز سه شنبه خود به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد، داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که حامیان دولت کی‌یف به این خط لوله‌ها که گاز طبیعی را از روسیه به غرب اروپا منتقل می‌کند حمله کردند.

چند رسانه آلمانی نیز روز سه شنبه ادعا کردند، طبق تحقیقات بازرسان این کشور گروهی متشکل از پنج مرد و یک زن قایق اجاره‌ای متعلق به شرکتی در لهستان که به دو اوکراینی تعلق داشته را برای اجرای این حمله به کار گرفتند.

با این‌حال، «اولکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین گفته است که هر گونه ارتباط رسمی کی‌یف با این عملیات را رد می‌کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد