اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش‌بینی کاهش نرخ طلا در هفته جاري

در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا در بازار‌هاي جهانی روند صعودی داشت، این ششمین هفته‌ است که طلا به روند صعودی خود در بازار جهانی ادامه مي‌دهد.




از جمله دلایل این افزایش قیمت‌های متوالی را می‌توان به همزمانی فستیوال در کشور هند (که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلای جهان است ) با افزایش تقاضا در کشورهای اسلامی به خاطر فرا رسیدن عید سعید فطر دانست که موجب شد تا این افزایش قیمت طلا همچنان ادامه داشته باشد؛ همچنین به گزارش خبرگزاری رویترز، آفریقای‌جنوبی اعلام کرد که استخراج طلای خود را در جولای امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل به میزان 4/3 درصد کاهش داده است که این امر خود به کاهش عرضه طلا در هفته‌های اخیر و در نتیجه رشد قیمت آن منجر شد. همچنین کاهش ارزش نسبی دلار آمریکا نسبت به یورو نیز به افزایش قیمت طلا افزود، هرچند که این کاهش چندان محسوس نبود.
در هفته‌هایی که گذشت با وجود روند صعودی طلا، معاملات آتی طلا در بورس کالای ایران برای تحویل شهریور و دی‌ماه با روند صعودی مواجه شد؛ ولی برای تحویل آبان‌ماه با روند نزولی همراه بوده است.
پیش‌بینی هفته‌های آتی
بسیاری از تحلیل‌گران بر این نظر تاکید دارند که قیمت طلا با توجه به روند صعودی در بلندمدت در یک یا دو هفته آتی روند نزولی در پیش خواهد گرفت.
از جمله دلایل کاهش قیمت طلا در هفته آینده می‌توان به تجدید نگرانی‌ها در مورد بدهی‌های کشورهای اروپایی اشاره کرد، این امر همراه با اخبار در مورد وضع تقریبا رو به بهبود اقتصاد آمریکا (البته نسبت به حالت پیش‌بینی تحلیل‌گران و نه وضع رو به بهبود چشمگیر) باعث تقویت ارزش دلار آمریکا نسبت به یورو خواهد شد که این امر خود منجر به کاهش قیمت طلا می‌شود و چون اکنون ششمین هفته‌ است که طلا به روند صعودی خود ادامه می‌دهد، انتظار می‌رود که برای ایجاد ثبات تقریبی و موقت برای یک یا دو هفته آتی روند نزولی برای طلا به وجود آید، اما این کاهش قیمت موقتی بوده و در بلندمدت به احتمال فراوان طلا به روند صعودی خود ادامه داده و به نظر بسیاری از تحلیل‌گران تا پایان سال 2010 احتمال اینکه به قیمت 1300 دلار به ازای هر اونس برسد نیز وجود دارد. همچنین کاهش تقاضای طلا به دلیل عبور از عید فطر و اتمام فستیوال‌های هندی نیز منجر به کاهش قیمت طلا خواهد شد.
البته باید به این نکته نیز توجه کرد که افزایش نسبی قیمت فلزات اساسی در بازار جهانی که خود نشانه‌ای برای ایجاد ثبات و رونق در صنعت می‌باشد، انتظار می‌رود که این رونق نیز به نوبه خود سهمی در کاهش قیمت طلا در روزهای آتی داشته باشد.
همچنین در تحلیل تکنیکال طلا نیز باید به این مورد اشاره کرد که قیمت کنونی طلای جهانی در بین خطوط حمایت و مقاومت 1240 و 1250 دلار برای هر اونس می‌باشد که اگر تغییر قیمت آن از 1240 کمتر شود یا از 1250 دلار بیشتر شود، این تغییر پس از عبور از این مرزهای قیمتی برای مدت کوتاهی شدیدتر خواهد بود.
اتفاقات فوق در حالی است که با وجود بی‌ثباتی‌هایی که در بازارهای مالی جهانی وجود دارد و با توجه به خاصیت استراتژیکی و سرمایه‌ای بودن طلا به عنوان کالایی امن، همچنان این پیش‌بینی وجود دارد که تا زمانی که بهبودهای جدی در اقتصادهای بزرگ اتفاق نیفتد، روند فزاینده قیمت طلا تداوم داشته باشد.
البته باید به گفته برخی از تحلیل‌گران که ادعا می‌کنند قیمت طلا در جهان به صورت حباب در آمده است نیز توجه کرد؛ زیرا درست است که قیمت طلا به خاطر ایجاد رکود در بازار جهانی برای شش هفته متوالی همچنان در حال افزایش است، اما این افزایش اگر حالت حبابی به خود بگیرد ناچار روزی این حباب خواهد ترکید که خود باعث کاهش بی‌رویه قیمت طلا خواهد شد؛ البته این با وجود رکود در بازار جهانی کمی بعید به نظر می‌رسد؛ ولی همچنان می‌تواند جزئی از احتمالات قیمت طلا باشد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد