اونس طلا2414.75
مظنه14,486,000
18 گرم3,344,100
ارزش سکه32,636,958
قدیم (بهار)36,900,000
جدید (امامی)40,200,000
نیم22,900,000
ربع14,800,000

شرایط برای طلا سخت شد

رییس فدرال رزرو اعلام کرد که احتمالا بانک مرکزی مجبور به افزایش فراتر از انتظار بهره دلار می شود تا تورم را کنترل کند. اظهارات پاول با بالا بردن ارزش دلار شرایط فلزات گران‌بها را پیچیده کرده‌ است.

به گزارش سایت طلا ، در معاملات امروز طلا بیش‌از 1 درصد کاهش یافت که نتیجه افزایش ارزش دلار پس‌ از اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی‌بر افزایش شدید نرخ بهره بانک مرکزی این کشور بود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 32 دلار کاهش به 1814 دلار رسید.

بیشتر بخوانید

رویدادی سرنوشت ساز برای قیمت طلا

پاول در حضور قانون‌گذاران آمریکا در روز سه‌شنبه گفت فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره را بیش‌ازحد انتظار افزایش می‌دهد و در صورت لزوم آماده برداشتن قدم‌های بزرگ‌تری برای کنترل تورم است.

با صحبتهای پاول، انتظار رشد بهره در ۶ ماه آتی نیز به ٪۵.۶+ رسیده است.

این اظهارات پاول با بالا بردن ارزش دلار شرایط فلزات گران‌بها را پیچیده کرده‌است. شاخص دلار بیش‌از 1 درصد پس‌از سخنرانی پاول افزایش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرد.

شاخص‌های سهام آمریکا هم پس‌از اظهارات پاول سقوط کردند.

فدرال رزرو طی سال گذشته هفت مرتبه نرخ بهره را افزایش داد؛ در اقدامی که فدرال رزرو برای مقابله با تورمی که پس از بحران اوکراین به سطوح بی‌سابقه افزایش یافت، ضروری می‌داند.

اطلاعات بازار کار آمریکا در روز جمعه منتشر می‌شود که می‌تواند راه را برای افزایش نرخ بهره بازتر کند.

درست است که همواره از طلا به‌عنوان پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 0.79 درصد کاهش به 20 دلار و 4 سنت رسید و پلاتین با 0.21 درصد افزایش 937 دلار و 11 سنت معامله می‌شود.

در ساعات نخست معاملات روز چهارشنبه، قیمت بیت‌کوین و بازار رمزارزها شاهد افت بوده و اکثر کوین‌ها در محدوده قرمز قرار دارند.

بیت‌کوین با افت حدود ۲ درصد به قیمت ۲۲ هزار و ۳۱ دلار و اتریوم با کاهش نزدیک به ۱ درصد به قیمت هزار و ۵۶۲ دلار معامله می‌شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد