اونس طلا2337.71
مظنه14,856,000
18 گرم3,429,500
ارزش سکه33,470,568
قدیم (بهار)37,600,000
جدید (امامی)41,000,000
نیم24,100,000
ربع14,400,000

انحصار وراثت حقوق بازنشستگی به چه افرادی تعلق می‌گیرد و ​سهم وراث چقدر است؟

در انحصار وراثت حقوق بازنشستگی این موضوع مشخص می‌شود که این حقوق به چه کسانی تعلق می‌گیرد و سهم هر یک از افراد چقدر است.

به گزارش سایت طلا، در انحصار وراثت حقوق بازنشستگی این موضوع مشخص می‌شود که این حقوق به چه کسانی تعلق می‌گیرد و سهم هر یک از افراد چقدر است.

یکی از دارایی‌های قابل تقسیم بعد از فوت شخص، حقوق بازنشستگی ایشان است بنابراین انحصار وراثت حقوق بازنشستگی خواسته تمام افرادی باقی مانده از متوفی است.

انحصار وراثت حقوق بازنشستگی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟

انحصار وراثت حقوق بازنشستگی بین فرزندان دختر و پسر، همسر، پدر و مادر ایشان انجام می‌شود. سهم هر کدام از این افراد نسبت به هم متفاوت است. فرزند دختر تا زمانی که ازدواج نکند یا شاغل نشود حق دریافت مستمری را دارد.

فرزند پسر تا سن ۲۰ سالگی حق دریافت مستمری را دارد مگر در شرایطی که گواهی اشتغال به تحصیل بگیرد که در این صورت تا سن ۲۵ سالگی مستمری دریافت می‌کند. همسر متوفی تا زمانی که ازدواج مجدد (دائمی) نکند مستمری را دریافت می‌کند.

سهم وراث از حقوق بازنشستگی چقدر است؟

در انحصار وراثت حقوق بازنشستگی سهم همسر فرد متوفی از حقوق بازنشستگی ۵۰ درصد مشخص شده است و اگر فرد متوفی چند همسر دائم داشته است این ۵۰ درصد میان آن‌ها تقسیم می‌شود.

در ارتباط با سهم فرزندان از حقوق بازنشستگی، سهم فرزند دختر و فرزند پسر با یکدیگر برابر است و به‌طورکلی، فرزندان ۲۵ درصد از کل حقوق بازنشستگی را دریافت می‌کنند. بااین‌حال، اگر دختر ازدواج کند یا شاغل شود و پسر ۲۵ ساله شود سهم آن‌ها از حقوق بازنشستگی والد حذف می‌شود.

سهم پدر و مادر فرد متوفی از حقوق بازنشستگی نیز ۲۰ درصد است. این سهم در صورتی به والدین متوفی تعلق می‌گیرد که آن‌ها تحت تکفل باشند یا مادر بالای ۵۵ سال و پدر بالای ۶۰ سال سن داشته باشد.

همچنین، اگر تایید شود که پدر و مادر ازکارافتاده یا ناتوان هستند به آن‌ها از حقوق بازنشستگی سهم تعلق می‌گیرد. این موضوع نیز مهم است که والدین متوفی از تامین اجتماعی حقوق دریافت نکنند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد