اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درگیری عجیب دو رئیس جمهور جلوی دوربین‌های خبری + ویدیو

در ادامه افول قدرت کشورهای استعمارگری مانند فرانسه آمریکا و انگلستان روز گذشته در کنفرانس خبری رئیس جمهور کنگو و فرانسه درگیری لفظی اتفاق افتاد.

به گزارش سایت طلا، در ادامه افول قدرت کشورهای استعمارگری مانند فرانسه آمریکا و انگلستان روز گذشته در کنفرانس خبری رئیس جمهور کنگو و فرانسه درگیری لفظی اتفاق افتاد.

فلیکس تشیسکیدی رئیس جمهور کنگو در کنفرانس مطبوعاتی با همتای فرانسوی‌اش امانوئل ماکرون که به این کشور سفر کرده از فرصت استفاده کرده و مواضع سابق فرانسه در زیر سئوال بردن صحت انتخابات ریاست جمهوری کشورش را مورد انتقاد قرار داد.

او مستقیما به ماکرون گفت: شما از انتخابات در کشور ما سخن می گویید، در حالی که رسوایی انتخاباتی در کشورتان رخ داده است، به طور مثال آن رسوایی که در دوره ریاست جمهور ژاک شیراک رخ داد و تحقیقات نشان دادند، افرادی رای شان به ثبت رسیده است که اصلا در قید حیات نبودند، با ما با احترام رفتار کنید.

ماکرون هم در پاسخ ادعا کرد: اینها نظرات رسانه‌ها بوده و ارتباطی با دولت فرانسه ندارد، اما رئیس جمهور کنگو، اظهارات ژان ایو لودریان وزیر خارجه سابق فرانسه را متذکر شد.

لودریان در سال 2019 صحت انتخابات کنگو را زیر سئوال برده بود، انتخاباتی که رئیس جمهور فعلی را بر سر کار آورد و آن را یاوه‌های به روش آفریقایی توصیف کرده بود.

گفتنی است امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از چهارشنبه گذشته سفر خود را به چند کشور آفریقایی آغاز کرد، هدف از این سفر تبیین راهبرد کشورش در مورد آفریقا برای چهار سال آینده و تعمیق مشارکت فرانسه و اروپا در این قاره اعلام شده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد