اونس طلا2351.42
مظنه15,316,000
18 گرم3,535,700
ارزش سکه34,506,948
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

فاکس نیوز مدعی مذاکرات محرمانه هسته‌ای بین ایران و روسیه شد

شبکه فاکس نیوز مدعی شد ایران و روسیه توافق کرده‌اند در صورت شکست مذاکرات برجام، مسکو اورانیوم غنی شده‌ای که از ایران دریافت کرده را بازگرداند.

به گزارش سایت طلا ،شبکه فاکس نیوز به نقل از «منابع اطلاعاتی خارجی» مدعی شده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه موافقت کرده اورانیوم غنی‌شده را که پس از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ از ایران دریافت کرده بود، در صورت شکست توافق به تهران بازگرداند.

این منابع اطلاعاتی که گفته می‌شود به شرط ناشناس بودن با فاکس نیوز مصاحبه کرده‌اند، مدعی شدند در چارچوب توافق دو کشور، روسیه متعهد شده در صورت خروج آمریکا از توافق، در سریع‌ترین زمان ممکن تمامی اورانیوم غنی‌شده را به ایران بازگرداند.

وزارت خارجه آمریکا این گزارش را نه تایید و نه رد کرده و می‌گوید: «ما در مورد گزارش‌های اطلاعاتی محرمانه ادعایی اظهار نظر نخواهیم کرد، اما در هر صورت برجام ماه‌هاست در دستور کار قرار نگرفته است».

این گزارش ادعایی فاکس‌نیوز دقیقا پس از سفر رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران و دیدارهای موفقیت‌آمیز او با مقامات کشورمان بوده است. درپی این سفر رسانه‌های آمریکایی به دنبال فضاسازی علیه ایران هستند.

گفتنی است، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. وی اخیرا نیز در لفاظی جدیدی ادعا‌هایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده و گفته ایران می‌تواند یک سلاح هسته‌ای جدید تولید کند.

با این حال، خبرگزاری رویترز به تازگی به نقل از گزارش آژانس انرژی اتمی نوشته است: «ایران در راستای تمایل خود درخصوص همکاری با آژانس برای حل و فصل مسائل باقی مانده، ضمانت‌هایی به آژانس داده است». در بیانیه مشترک ایران و آژانس آمده است: آژانس مذاکرات فنی با ایران را برای روشن شدن موضوع یافتن اورانیوم غنی شده ۸۳.۷ درصد آغاز کرده است. همچنین ایران آمادگی خود را برای ارائه اطلاعات تکمیلی در مورد اورانیوم غنی شده اعلام کرده است.

امروز نشست شورای حکام آغاز می‌شود و برنامه هسته‌ای ایران یکی از مواردی است که در دستور کار آن قرار دارد. ممدیرکل آژانس انرژی اتمی در سخنرانی آغاز نشست با اشاره به توافقی که با ایران انجام شده گفت: ایران به آژانس اجازه می‌دهد مراحل نظارت و راستی‌آزمایی را ادامه دهد. وی از تضمین‌های ایران مبنی بر اجازه به انجام فعالیت‌های راستی‌آزمایی استقبال کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد